Hej,

Jag behöver och skulle vara tacksam om jag kan få råd om hur jag skall utföra skarv mellan befintligt papptak på bod och ett tak i plast som jag tänker bygga som en anslutande carport. Finns det kanske någon typ standard takplåt att täcka skarven med eller . . .?

Tanken är att låta plasttaket över carporten linjera med det befintliga bodtaket i takpapp, se bifogad principskiss.

Linjeteckningar av husfasad och sektioner som visar detaljer för ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rickard.
Ett lämplig plåtbeslag för att täcka skarven, jag skulle inte försöka bygga för att få det att fungera med någon kombination av standardplåtar utan bygga som blir bäst och beställ plåtarna av en plåtslagare. Dom är i regel väldigt prisvärda för allt jobb som görs på verkstad.
 
Ok
Rickard. Rickard. skrev:
Ett lämplig plåtbeslag för att täcka skarven, jag skulle inte försöka bygga för att få det att fungera med någon kombination av standardplåtar utan bygga som blir bäst och beställ plåtarna av en plåtslagare. Dom är i regel väldigt prisvärda för allt jobb som görs på verkstad.
Ok, - tack för rådet.
Då får jag försöka hitta någon lokal plåtslagare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.