E
Hej alla,

Vi har en sex år gammal Bosch series 4 Vario Perfect med E-NR: WAK282M8SN/11 som för en tid sedan satte felkod för motorkolen. Jag bytte då dessa och maskinen rullade på som den skulle i en månad ungefär då den plötsligt slutade centrifugera. Den försöker men så fort den skall varva upp så ger den upp och stannar till för att efter en stund försöka igen. Och så håller den på i tio minuter tills den ger upp helt.

Jag har googlat och provat både det ena rådet efter de andra. Pumpen funkar som den ska för det rinner knappt något ur nödtömningen när man tar ur pluggen. Jag bytte stötdämparna men det hjälpte ju inte heller för det verkar ju inte var att den bryter för obalans. På nått sätt funderar jag på om det är att den bryter för överström av någon anledning. Kolla på filmen så förstår ni vad jag menar.

Snart har både mitt och hustruns tålamod tagit slut och då åker den ut. Så tvättmaskinen vädjar till expertisen på forumet att komma med förslag på vad som kan fela innan den åker ut i kylan.

Tack på förhand.
PS: Den har alltid låtit så mycket. Nästa blir en utan kol.

 
A
ett kol som trögar kanske
 
E
electroluxaren skrev:
ett kol som trögar kanske
Borde den inte sätta samma felkod som när kolen var slut i så fall?
 
E
Just det, glömde skriva i trådstarten att den centrifugerar med tom trumma. Men lägger man i lite blöt tvätt så vägrar den.
 
A
E Elmuppo skrev:
Borde den inte sätta samma felkod som när kolen var slut i så fall?
Inte säkert beror på
Satte du i piratkol?
 
E
electroluxaren skrev:
Inte säkert beror på
Satte du i piratkol?
Nä det var original.
 
E
Jamen då svarar jag mig själv. Det blev en ny och den gamla hamnade på återvinningscentralen.
Den nya är väldigt tyst till skillnad mot den gamle som lät som ett jetplan vid centrifugering.
 
Nu är det ju lite sent för din del ser jag men Wak-modellerna hade problem med motorn, just det ljudet som hörs. Ny motor löste problemet.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
E
torbeno torbeno skrev:
Nu är det ju lite sent för din del ser jag men Wak-modellerna hade problem med motorn, just det ljudet som hörs. Ny motor löste problemet.
Ja det har du rätt i. Vi fick en motor utbytt under garantitiden. Och förmodligen är det den som bråkar igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.