Jag har en krypgrund som luktar lite, skall dock inte vara några större problem med avfuktaren igång. För att få bort doft har jag bestämt att lägga en plast på golvet för att utesluta lukten, MEN då kan jag ju inte skriva fast golvet.

Vad tror ni om att limma fast golvet? Moelvens golv verkar gå att limma iaf på betong https://www.moelven.com/se/produkter-och-tjanster/tragolv/limma-tragolv/

alternativet är att lägga ett parkettgolv som klickas ihop men dessa är dubbelt så dyra…
 
Har du lagt plast på marken i krypgrunden?
 
Plasten skall läggas uppe på plankgolvet inne i huset (för att hinder doft att komma upp i innemiljön). Ett nytt golv skall sedan läggas på den plasten.

Att skapa en bättre miljö nere i krypgrunden är nästa projekt, får bli en annan tråd:)
 
D
Felf Felf skrev:
Plasten skall läggas uppe på plankgolvet inne i huset (för att hinder doft att komma upp i innemiljön). Ett nytt golv skall sedan läggas på den plasten.

Att skapa en bättre miljö nere i krypgrunden är nästa projekt, får bli en annan tråd:)
På bottenvåningen hade vi lite jordlukt från krypgrunden och dessutom radon från densamma. Efter att jag byggt en enkel radonsug försvann båda problemen.
 
  • Gilla
Felf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.