S sblixten skrev:
Från början fanns inget årtal i frågeställningen, så jag får skriva ett nytt svar på den nya/uppdaterade frågeställningen.
1. Det är en kuggfråga då inga solceller installerades på Vita husets tak 2010.
2. För att jag är den enda som svarat korrekt två ggr ;)
Håller med =)
"The xxxx Administration planned to outfit the White House with a fresh solar electric system in 2010, and it was finally installed in 2013 after a competitive bidding process."
 
1. Barack Obama
2. För att jag är den enda som lyckats lämna tre korrekta svar och för att jag tålmodigt fortsätter svara efterhand som frågeställningen ändras :D
 
  • Haha
yonna och 1 till
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
Låt Vita Huset bli höstens nästa projekt som du kan bygga tillsammans med familjen!
Denna vecka tävlar vi ut en byggsats till The White House, en modell från Lego Architecture.[bild]

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Vem var president när man 2010 bestämde sig för att installera solceller på Vita husets tak? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
2. Motivera varför just du ska vinna

Svaret skriver du i den här tråden.

Tävlingen pågår till den 4 November.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
1. Barack Obama 2010 inte först intressant.
2. Har en dotter som börjar komma i ålder med Lego och gillar att pyssla och fixa. Och själv kan jag bli som barn på nytt att bygga en sån här skapelse, som är möjlig då det är i Lego skala.
Annars har vi vårt egna "vita hus" som vi fixar vidare och renoverar på. Kanske inte lika stort och lyxigt men vi trivs :D.
 
1. Barack Obama
2. Redan överskridit max byggarea på min tomt, så det vore trevligt att i alla fall få bygga Lego efter 35års uppehåll.
 
1. Barack Obama
2. Det är perfekt sysselsättning att bygga LEGO med barnbarnen nu framåt hösten!
 
1) Barack Obama skruva upp panelerna
2) Vita huset skulle passa brevid sonens lego polishus där han låser in aliens som kommer med lego Star wars skeppet. Lego är nog alla tiders enkla uppfinning för att utveckla barns kreativitet.
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
1. Barack Obama
2. Dottern (7 år) har under de senaste veckorna byggt mycket Lego och tittat på Lego Masters så fort tillfälle ges. Att för henne, ha chansen att bygga ett sådant häftigt bygge vore som att delta i programmet
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
1. Barack Obama.
2. När arbetsdagen är över,
Jag med barn som bygger LEGO lite vila behöver!

Jobbar skift i samhällets tjänst!
 
Barack Obama.

vi älskar att bygga Lego med vår dotter så detta hade varit en perfekt julklapp till henne! legomasters here we come!
 
1. Barack Obama
2. Två små barn hemma som nyss gått från duplo till lego. Hade varit roligt med en ordentlig byggsats som vi kan bygga tillsammans på jullovet.
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
1. Barack Obama
2. Stora syskonet fick för ett par år sedan Hogwarts slott i present, nu står mindre syskonet och tittar suktande på bygget och vill ha ett eget stort bygge. Vi är Lego-fanatiker hela familjen
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
1. Barack Obama
2. Jag är legofanatiker och kommer inte låta ungarna komma nära mitt bygge ;)
 
1. Barack Obama

2. I vår familj samlar vi på Lego Architecture i vitrinskåpet, vi bygger tillsammans och det är en riktigt kul aktivitet att göra ihop med barnen, just Vita Huset har vi inte så vore jättekul att få chansen att vinna och bygga det!
 
1. Barack Obama.

2. Drömmen om att bygga eget hus kommer nog tyvärr att förbli just en sådan så då hade ett LEGO-hus varit trevligt när man sitter i sin tråkiga lägenhet och hör regnet slår mot fönstren.

Trevlig helg ☀️
 
Barack Obama!

Jag vill vinna för att det är så svårt att hitta på nåt kul tillsammans med tonårsbarnen. Det här skulle kunna bli en jätterolig familjeaktivitet som vi kan sysselsätta oss med på vinterkvällarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.