Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är ett ganska vanligt förfarande, kanske var nybörjare som ägde huset då och inte visste bättre. Var mer sugna på kök och badrum än källare som jag skulle prioritera sist...
Ja men precis. Mycket vanligt att man prioriterar "roliga" renoveringar före tråkiga konstruktioner såsom fasad. Å andra sidan vet vi inte hur köket såg ut innan ...

Man kan se att tillbyggnaden på entrén med badrummet har annan nyans än fasaden. Badrummet "renoverades" (byggdes?) 2015, så jag antar att fasaden målades före 2015. Och med flagorna kommer rötan som ett brev på posten.

Köpare83 Köpare83 skrev:
Så du tipsar inte mig att buda?
Nja, jag vill inte vara så specifik. Det vet du bäst själv. Vill bara påpeka att det finns en del att göra.
 
Köpare83 Köpare83 skrev:
Jag ska på en husvisning imorgon och behöver era råd och tips angående huset och om jag ska buda, ifall hur mycket? jag bifogar besiktningsprotokollet så jag uppskattar väldigt mycket om jag får tips och råd från er!

[länk]
Jag som Östgöte undrar om du funderat på nybygge i Skänninge eller Mantorp, Mjölby kommun brukar ha tomter till anständiga priser och det lär inte behöva bli dyrare att ställa ett nytt Älvsbyhus på en sån tomt.
Ett sånt 30tals hus i Motala för 11tusen i månaden skulle inte få mig att boka tid för visning...
 
Har inte hundra koll på reglerna för badrum, men får vattenrören gå genom golvet på det sättet i ett badrum från 2015. Sen ser det lite amatörmässigt ut just den delen. Men det kanske är så man gör.
 
  • Gilla
Jaggatagga
  • Laddar…
Hur blev det, lade du något bud?
 
P Pickadollen skrev:
Hur blev det, lade du något bud?
Nej inte än, hela källaren behöver renoveras. Mycket fukt i badrummet och tvättstugan i källaren.
 
Köpare83 Köpare83 skrev:
Jag ska på en husvisning imorgon och behöver era råd och tips angående huset och om jag ska buda, ifall hur mycket? jag bifogar besiktningsprotokollet så jag uppskattar väldigt mycket om jag får tips och råd från er!

[länk]
Mitt tips är följande: Om ni bara vill flytta in och bo ska ni inte köpa detta hus.
Det kommer krävas en del renovering. Troligtvis behöver dräneringen göras om, generellt håller dräneringsarbete 20-30 år beroende på utförande.
Panelen behöver bytas, det är ett stort och dyrt jobb.
Mekanisk ventilation bör installeras eftersom det är ett modernt uppvärmningssystem.
Taket kan behöva göras om eftersom det inte är inepekterbart.

För att åtgärda det viktigaste på huset och beroende på omfattning, tänk såhär i stora drag:
Kan ni göra mycket arbete själva har ni arbete för minst 500 000 - 1 000 000 kr.
Måste ni anlita folk har ni arbete för 1-2 milj kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.