Hej!
Hade en undran om någon kan hjälpa mig med mitt problem, har en wascator tvättmaskin (W465H) som felkodar E032, har mätt upp motor och inget fel på den, utan felet sitter i motorstyrningen, troligtvis någon komponent, har försökt felsöka men hittar inte vilken komponent som är trasig, finns det någon vänlig och kunnig själ som kan hjälpa mig med vilken komponent i motorstyrningen det kan va som gått sönder eller hur jag kan möjligtvis leta upp felet/felsöka motorstyrningen på något sätt? Vill inte lägga flera tusen på en ny motorstyrning. Tack för hjälpen
 
A
K Knicken.j skrev:
Hej!
Hade en undran om någon kan hjälpa mig med mitt problem, har en wascator tvättmaskin (W465H) som felkodar E032, har mätt upp motor och inget fel på den, utan felet sitter i motorstyrningen, troligtvis någon komponent, har försökt felsöka men hittar inte vilken komponent som är trasig, finns det någon vänlig och kunnig själ som kan hjälpa mig med vilken komponent i motorstyrningen det kan va som gått sönder eller hur jag kan möjligtvis leta upp felet/felsöka motorstyrningen på något sätt? Vill inte lägga flera tusen på en ny motorstyrning. Tack för hjälpen
jag byter hela kostar väl bara 8kkr

att felsöka en inverter krävs speciella förmågor
kolla med någon som renoverar elmotorer.
 
Ja men 8000kr är inget jag vill lägga på maskinen för en motorstyrning, den har redan kostat en hel del.
Motorn har jag inget problem med, utan det är själva boxen/elektroniken som styr motor och maskin.
 
A
K Knicken.j skrev:
Ja men 8000kr är inget jag vill lägga på maskinen för en motorstyrning, den har redan kostat en hel del.
Motorn har jag inget problem med, utan det är själva boxen/elektroniken som styr motor och maskin.
Det är aldrig fel på motorn.
Element
Avloppsventil
Lucklås
Och motorstyrningskortet är förbrukningsdetaljer på dessa
Den kostar väl 50tkr ny så 8 är billigt
 
Aldrig ska man inte säga, rätt sällan men det har hänt en hel del gånger att jag har fått byta ut motorn i såna maskiner så.
Ja en ny maskin ja, men denna är ändå 10-12 år gammal så hade man kunnat byta den trasiga komponenten i motorstyrningen för nån hundralapp istället för 8K så hade det ju varit bättre
Men jag är inte här för att disskutera vilka delar som oftast går sönder eller inte utan undrade om någon hade vetskap om vilken ev komponent som kunde va trasig när den felkodar 032’och motorn är hel
 
A
Då får du byta sensingkretsen för motorövervakningen
Öppna motorstyrning en och ta reda på kretsens märkning (version) i din styrning
Sök på nätet för att hitta rätt krets
Programmera den nya
Löd loss den defekta och löd dit den nya.
Har du orginalstyrningen så kommer det att bli mycket svårt att hitta vissa kretsar till denna då de senaste är delvis av annan konstruktion och layout på mönsterkortet
 
Hmm, det lät lite mer avancerat än vad jag hade hoppats på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.