Jag skall lägga klinker i badrummet och där ligger en gammal plastmatta som jag tänker låta ligga kvar. Jag tänker lägga 13 mm vanlig gipsskiva ovanpå. Under plastmattan har jag 22mm spånskiva och 600 c-c. Ovanpå gipsskivan lägger jag sedvanlg fuktspärr och flytspacklar fast golvvärmen med 10 mm flytspackel. Kan jag göra så?

Min "kakelgubbe" säger att det går bra. Jag funderar på om det kan bildas fukt mellan plastmattan och fuktspärren. Dessutom undrar jag om det blir för klent med 13 mm gips.
 
Är du säker på att det är torrt under plastmattan?

Har hört om ett par som skulle göra så som du tänkte göra.... Men i sista stund ändrade dem sig och det visade sig att det trots allt hade krypit in fukt under mattan....

För att vara på säkra sidan skulle jag ta bort mattan....
Du har ju ändå tänkt att lägga på gipsskiva och fuktspärr mm.....

Lycka till!
 
Jag hade definitivt tagit bort den.
 
Vad är anledningen till att du funderar på att låta plastmattan ligga kvar?

Jag skulle välja att göra jobbet ordentligt. Det är faktiskt intressant att se hur det ser ut under mattan. Finns det någon skada där (sedan tidigare)?

 
Om du behåller plastmattan så blir två täta skikt som gipset hamnar mellan och det är inte någon bra konstruktion.
När jag rev vår vägg i badrummet som var likadan så undrade jag om man skulle klippa gipsskivan med gräsklipparen pga allt det gröna där var.......
:surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.