Stort tack till "magnu" för tråden "Miele tvättmaskin W3241 tömmer dåligt.

Vi hade samma problem med vår sex år gamla Miele W3375 Softtronic. Följde anvisningarna och blåste ur geggan i luftningsslangarna och backventilbehållaren med tryckluft. Tvättade sedan med vatten. Räckte också med en Torx 15 till alla moment utom till stora Torxen under luckan. Sparade 11995:- och arbetet tog ca 2 timmar när jag väl hade fått ut maskinen på golvet.
(y)(y)(y):beer:
 
  • Gilla
granis70
  • Laddar…
A
C ChristinaHallbergsstugq skrev:
Jag har en miele tvättmaskin inköpt för 6 månader sedan. Redan sönder. Aldrig mer miele!
du fick väl lågprisvarianten som görs i tjeckien
 
Ok. Då håller de inte mer än ett halvår då. Betalade över 20000…

däremot har jag en elektrolux på landet som funkat utan problem i över 10 år…
 
A
C ChristinaHallbergsstugq skrev:
Ok. Då håller de inte mer än ett halvår då. Betalade över 20000…

däremot har jag en elektrolux på landet som funkat utan problem i över 10 år…
bara att kontakta garantiservice om den inte är äldre än 6månader
 
A
C ChristinaHallbergsstugq skrev:
Redan gjort men fick ingen hjälp tyvärr. Om en vecka kommer en tekniker och ska titta på den..
vad är det för fel egentligen?
 
Vatten under men inte på golvet. Jag har en tvättpulver. Kundservice tyckte jag kunde tippa den men jag är ganska kort och inte så stark.
 
A
C ChristinaHallbergsstugq skrev:
Vatten under men inte på golvet. Jag har en tvättpulver. Kundservice tyckte jag kunde tippa den men jag är ganska kort och inte så stark.
oj då!
en slang som det är hål på eller lossnat då
 
Nej, kollat på baksidan och allt ser bra ut. Tömde tvättmaskinen med den lilla luckan och fick ut allt vatten. Men maskinen ska tippas för att tömmas och det vågar jag mig inte på.
 
A
C ChristinaHallbergsstugq skrev:
Nej, kollat på baksidan och allt ser bra ut. Tömde tvättmaskinen med den lilla luckan och fick ut allt vatten. Men maskinen ska tippas för att tömmas och det vågar jag mig inte på.
Jag tänker på en slang inuti maskinen som inte syns
 
Jag kan berätta nu att vi fick lagat maskinen efter 6 veckor. Kundservicen var så usel så vi kommer aldrig köpa miele igen. Vi ska renovera 2 kök nu och det blir absolut inte miele.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.