Uttag för tv i fritidshus finns det bara antenn uttag eller fiber som alternativ? Vad har ni?
 
Följande alternativ kan finnas:
TV-antenn (DVB-T)
Satellit/parabol (DVB-S)
Kabel-tv (DVB-C)
IP-TV (fiber, satellit, mobilt bredband)

Vad har ni för behov?
Hur mycket vill ni titta på tv?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Lite panik för elektrikern kommer imorgon och ska sätta vägguttag ska jag be honom lägga till en dosa för antenn uttag vid tvn också ? Eller hur hade ni gjort
 
S
Jag har antennuttag och Wi-Fi till smart-tvn i fritidshuset. Behövde använda antennen av någon anledning när jag skulle se sport på tv4 någon gång häromåret, tror inte jag kunde det via nätet? Men annars är nog antennkabeln inte ens ikopplad, vi strömmar 99% av tiden via nätet.
 
  • Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
Vi strömmar också 99% och har bara Netflix som betaltjänst för att se en del film. Det räcker så bra med de andra gratis play-kanalerna.
Så en TV med inbyggd Chromecast och Wifi löser alla våra behov.
Men då är vi inte som somliga andra som vill linjärtitta på sport och annat skräp via betalkanaler eller antenn ;)

Edit: I fritidshuset där vi inte har bredband och WifiRouter så får man dela via en mobil.
 
  • Haha
  • Gilla
stugfar och 1 till
  • Laddar…
Vi skippar nu vår antenn. Har senaste tiden bara streamat tv via vårt bärbara mobila internet. Fungerar utan problem. Vi har obegränsat internet.
 
  • Gilla
Husetmittisverige
  • Laddar…
B
Finns ju även inomhusantenner om ni nöjer er med de fria kanalerna.
 
  • Gilla
MagHam och 2 till
  • Laddar…
S saltet skrev:
Vi skippar nu vår antenn. Har senaste tiden bara streamat tv via vårt bärbara mobila internet. Fungerar utan problem. Vi har obegränsat internet.
Smart då kanske man kan köra på der
 
B Bongtor skrev:
Finns ju även inomhusantenner om ni nöjer er med de fria kanalerna.
Behöver man uttag för det? Alltså antenn uttag?
 
H Husetmittisverige skrev:
Behöver man uttag för det? Alltså antenn uttag?
Nej, man drar en lös kabel(tänk förlängningskabel) ett par meter från antennen till TV.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Nä, då kopplar ni antennen rätt i teven.
 
S
H Husetmittisverige skrev:
Får du internet från fiber eller din telefon då?
vet inte om du frågade mig, men vi kunde dra in fiber till fritidshuset för några år sedan. Självklart gjorde vi det, hade dessutom dålig täckning från mobilmasten.
 
Vi har antennen kvar men tittar uteslutande via fiber.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.