Hur ska lösa detta problem.

Jag har ett enplans hus från -85 med betongplatta och står nu inför badrumsrenovering som har plastmatta och våtrumstapet.

Golvet är uppbyggt flytande med ca 50mm cellplast och spånskiva och sedan plastmatta.
Nu hade vi tänkt oss klinkergolv med golvvärme (elektrisk).

Tar man bort isoleringen ock gjuter upp golvet till lagom höjd och sedan lägger värmeslingor flytspackel och plattor ?
Då finns ingen isolering kvar,blir detta ett problem?
Kan man använda nån snabb betong , man vill ju inte vänta 2-3månader för att fortsätta arbetet,gjutningen blir väl ca 50mm.

Kan man inte regla upp golvet på en platonmatta eller nåt liknande och ha isolering mellan reglarna och sedan en golvskiva-värmeslingor-flytspackel--plattor?

Tack på förhand
 
De lösningar du nämner fungerar bra. Jag hade dock valt att behålla isoleringen och gjuta en platta med snabbt golvbruk på denna. Ardex A34 mix eller liknande är en lämplig produkt.
 
Pratade med en rådgivare på villaägarnas riksförbund om detta,han menade på att om jag hade tänkt att ha golvärme så var jag tvungen att ha minst 25cm isolering under värmeslingorna eller under plattan annars kunde man få diverse fuktproblem från plattan.
Dock så kunde man använda epsccement som hade en viss isolring i sig och komfortvärme så plattorna inte är iskalla men inte värma upp badrummet.
Tyvärr har jag inte en aning om hur mycket isolering det finnsunder plattan.
 
Han har en poäng, det finns en risk för så kallad omvänd fuktvandring när värmen slås av på vår/sommar. Men att det skulle behövas 250 mm isolering för att undvika detta låter konstigt. Jag bedömer att 50-100 mm räcker, fast det bygger ju på att marförhållandena och skiktet med dränerande material under plattan är hyfsade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.