Davidbagare
Sedan Jem&Fix öppnade i mina trakter så har jag handlat där vid några tillfällen, och precis varje gång har det varit riktig jäkla skräpkvalitet på deras grejer. Så numera bojkottar jag deras skit. Jag har förvisso ingen erfarenhet av deras slipar, men min erfarnhet säger att det är bättre att köpa ordentliga grejer direkt, istället för skräp som måste bytas ut flera ggr och sedan har kostat lika mycket som ett bra vektyg i slutändan..
 
  • Gilla
Kalle_Banan och 1 till
  • Laddar…
Det är nog lättare att ge dig råd om du berättar vad du ska använda maskinen till?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Det är nog lättare att ge dig råd om du berättar vad du ska använda maskinen till?
Tanken är ytterst begränsad nivå, snygga till kanter och plana till mindre ytor, alltså inge slipning sv köksluckor eller sånt.
Saker som går att göra för hand men där och då vore det fint med en liten maskin som gör jobbet
 
K Kalle_Banan skrev:
Tanken är ytterst begränsad nivå, snygga till kanter och plana till mindre ytor, alltså inge slipning sv köksluckor eller sånt.
Saker som går att göra för hand men där och då vore det fint med en liten maskin som gör jobbet

Det känns spontant som fel maskin för jobbet. Avverkningshastigheten är sällan tillträcklig för att plana ut något, särskilt jämfört med vad man kan åstadkomma för hand och snygga till kanter gör man i regel snyggare för hand. Små slipmaskiner, särskilt då maskiner av högre kvalité har såklart sin roll, det handlar dock inte om snobberi, billighetsmaskiner tenderar att vara betydligt bättre på att slipa bort användarens brosk än det material som användaren avser slipa bort.

Tänker du ändå att du vill ha en multislip så skulle jag satsa på t ex. Bosch GSS 160-1 eller dylik modell från kvalitetsmärkena.
 
  • Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
Davidbagare
Håller med ovanstående. Om du inte står och faller med de hundralappar det skiljer, så satsa på en vettig maskin! Lovar att det lönar sig i längden. Du vet vad man säger: Det är verktygen som gör hantverkaren! ;)
 
  • Gilla
Kalle_Banan
  • Laddar…
Tack för era tips och råd, det får bli en lite dyrare från någon känd tillverkare.
 
  • Gilla
Kalle_Banan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.