Hej! Vår första köksrenovering i ett hus från 1966 som vi precis flyttar in i.
Tar gärna emot all input vi kan få på vår ritning.
3D-visualisering av kök och detaljerad ritning med mått och layout
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stilrent och snyggt! Skulle fundera på att vrida köksön och ev. förminska om det blir trångt att passera på båda sidor och ev. plocka bort del av den utstickande delen av väggen vid kyl och frys. Samt inbyggda skåp på kyl och frys, lite mindre invändiga ytor men rostfritt. förstör intrycket av detta typ av kök.
 
R Robinsjostrom skrev:
Hej! Vår första köksrenovering i ett hus från 1966 som vi precis flyttar in i.
Tar gärna emot all input vi kan få på vår ritning.
[bild]
Personligen så skulle jag försöka hålla ugnar, diskmaskiner och andra fuktiga och varma prylar borta från sidoväggar.
Lite ångkok från ugnen fuktar ner väggen rätt bra skulle jag tro.
I de flesta fall när någon har ritat upp kök till mig så har man placerat diskmaskin som första ”skåp” från vägg. Jag har alltid ifrågasatt den placeringen. Jag har säkert fel, men det känns inte bra att ha det så.
 
BirgitS
Jag tycker också att köksön ska vridas för nu är det liksom bara kortsidan av den som man i praktiken kan använda under matlagningen, resten är för långt bort från allt annat. Det blir dessutom bökigt att komma åt lådor och skåp i ön. Jag tycker att den kan få vara en halvö om det behövs för att den ska få plats.

Jag tycker att huvudarbetsbänken mellan diskhon och hällen ska vara minst 100 cm för en familj. Normerna anger visserligen 80 cm som minimimått men jag har svårt att få plats med allt på den ytan.

Det är långt från kyl och frys till en bänkyta där matkassar och fryslådor kan stå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.