Har du ingen länk till annonsen?
 
Köpare83 Köpare83 skrev:
Här har du länken:
[länk]
Ser fint ut på bilderna - men det brukar det ju göra. Besiktning gjord i augusti, har det legat ute till försäljning förut? Svårt att veta dina behov, du får utgå från dig själv om det passar med planlösning, läge etc. Det är ju omöjligt för forat att svara på. Finns inget sovrum/kontor/gästrum på nedre plan - det är avgörande för oss t.ex.

Du kan ju alltid ringa besiktningsmannen och förhöra dig om anmärkningarna - om det är dem du är tveksam på.
 
  • Gilla
Köpare83
  • Laddar…
P Pickadollen skrev:
Ser fint ut på bilderna - men det brukar det ju göra. Besiktning gjord i augusti, har det legat ute till försäljning förut? Svårt att veta dina behov, du får utgå från dig själv om det passar med planlösning, läge etc. Det är ju omöjligt för forat att svara på. Finns inget sovrum/kontor/gästrum på nedre plan - det är avgörande för oss t.ex.

Du kan ju alltid ringa besiktningsmannen och förhöra dig om anmärkningarna - om det är dem du är tveksam på.
Tack för ditt svar. Jag har redan pratat med besiktningsmannen och fegat om anmärkningar som finns.

Träpanel runtom huset bör bytas genom ett år, kanske inte alla men det är många.
Våtrummet i källaren bör också renoveras om det ska användas eftersom det uppvisade höga fuktvärde.

ägaren vet ej när dräneringen gjordes men besiktningsmannen märkte ingen fukt som leder till att ett eventuellt dränering.

Vi är 4 i familjen så det passar oss ganska bra.
I början, i augusti, ville ägarna ha 2650000 kr men de har gått ner 150 000 i priset.
 
Redigerat:
Köpare83 Köpare83 skrev:
Vi är 4 i familjen så det passar oss ganska bra.
I början, i augusti, ville ägarna ha 2650000 milj men de har gått ner 150 000 i priset.
Tycker nog inte det huset är värt 2650000 miljoner! Lite väl magstarkt :crysmile:
 
R Rikard_Sa skrev:
Tycker nog inte det huset är värt 2650000 miljoner! Lite väl magstarkt :crysmile:
felskrev miljoner istället för kr
 
Köpare83 Köpare83 skrev:
felskrev miljoner istället för kr
Förstod det men kunde inte hålla mig :D
 
Huset kan nog vara lite problematiskt. Känns lite som att nuvarande ägarna gett upp.

"Wc/bad på övre plan renoverad 2015, arbetet utfört av auktoriserat företag enligt tidigare ägare."

Det går rör genom golvet och det ser lite halvdant ut. Toaletten och badkaret borde ha bytt plats pga. fönstret. Garanterat en fulrenovering. Ser faktiskt ut som om hela badrummet är en tillbyggnad.

Vet inte varför de piffat upp köket och byggt ett extra sovrum i garaget när de borde målat fasaden och skrapat fönster för att inte tala om hur deppig källaren är. Gaveln på något slags förråd i garagets förlängning ser ju ut att må kasst.

Det finns ju viss risk du tar dig vatten över huvudet med ett så tydligt renoveringsobjekt?
 
J Jaggatagga skrev:
Huset kan nog vara lite problematiskt. Känns lite som att nuvarande ägarna gett upp.

"Wc/bad på övre plan renoverad 2015, arbetet utfört av auktoriserat företag enligt tidigare ägare."

Det går rör genom golvet och det ser lite halvdant ut. Toaletten och badkaret borde ha bytt plats pga. fönstret. Garanterat en fulrenovering. Ser faktiskt ut som om hela badrummet är en tillbyggnad.

Vet inte varför de piffat upp köket och byggt ett extra sovrum i garaget när de borde målat fasaden och skrapat fönster för att inte tala om hur deppig källaren är. Gaveln på något slags förråd i garagets förlängning ser ju ut att må kasst.

Det finns ju viss risk du tar dig vatten över huvudet med ett så tydligt renoveringsobjekt?
Så du tipsar inte mig att buda?
 
J Jaggatagga skrev:
Huset kan nog vara lite problematiskt. Känns lite som att nuvarande ägarna gett upp.

"Wc/bad på övre plan renoverad 2015, arbetet utfört av auktoriserat företag enligt tidigare ägare."

Det går rör genom golvet och det ser lite halvdant ut. Toaletten och badkaret borde ha bytt plats pga. fönstret. Garanterat en fulrenovering. Ser faktiskt ut som om hela badrummet är en tillbyggnad.

Vet inte varför de piffat upp köket och byggt ett extra sovrum i garaget när de borde målat fasaden och skrapat fönster för att inte tala om hur deppig källaren är. Gaveln på något slags förråd i garagets förlängning ser ju ut att må kasst.

Det finns ju viss risk du tar dig vatten över huvudet med ett så tydligt renoveringsobjekt?
Har vi sett samma bilder? Jag tycker det ser fräscht och trevligt ut invändigt. Det är enklare att se detaljerna i verkligheten för att skapa sig ett intryck om kvalitén på renoveringarna. Utsidan och modellen på huset och ombyggnaden är dock hemskt tråkig (modellen) om du frågar mig.
 
  • Gilla
Köpare83
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har vi sett samma bilder? Jag tycker det ser fräscht och trevligt ut invändigt. Det är enklare att se detaljerna i verkligheten för att skapa sig ett intryck om kvalitén på renoveringarna. Utsidan och modellen på huset och ombyggnaden är dock hemskt tråkig (modellen) om du frågar mig.
Håller med dig, fräscht invändigt och tråkig modell.
 
Om du inte är händig så köp inte.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har vi sett samma bilder? Jag tycker det ser fräscht och trevligt ut invändigt. Det är enklare att se detaljerna i verkligheten för att skapa sig ett intryck om kvalitén på renoveringarna. Utsidan och modellen på huset och ombyggnaden är dock hemskt tråkig (modellen) om du frågar mig.
Jag håller med om att det ser fräscht ut i rummen och toan på entréplan. Men jag får dock intrycket av att det kan finnas problem. Fasad, badrummet på övervåning och källare.

Skicket på köket liksom bryter mot hur det ser ut i källare och fasad. Jag litar inte på folk som renoverar på det sättet - i fel ände enligt mig. Puts i källaren hade höjt huset för några tusenlappar.

"Röta förekommer i träfasaden.
Vinskivsplåtar saknas, röta förekommer i vindskivor.
Underbleck och överbleck saknas till fönster.
Fuktmärken förekommer på yttre takstolar samt invändigt på
panel mot söder, torrt vid besiktningstillfället."

Men köket har fin köksbänk? Notera att fönsterna byttes 2022, men inga bleck sattes dit.

Badrummet har knappast gjorts av någon kompetent person.

Jag kan dock svamla. Svårt att se på mäklarbilder.
 
  • Gilla
Köpare83
  • Laddar…
J Jaggatagga skrev:
Jag håller med om att det ser fräscht ut i rummen och toan på entréplan. Men jag får dock intrycket av att det kan finnas problem. Fasad, badrummet på övervåning och källare.

Skicket på köket liksom bryter mot hur det ser ut i källare och fasad. Jag litar inte på folk som renoverar på det sättet - i fel ände enligt mig. Puts i källaren hade höjt huset för några tusenlappar.

"Röta förekommer i träfasaden.
Vinskivsplåtar saknas, röta förekommer i vindskivor.
Underbleck och överbleck saknas till fönster.
Fuktmärken förekommer på yttre takstolar samt invändigt på
panel mot söder, torrt vid besiktningstillfället."

Men köket har fin köksbänk? Notera att fönsterna byttes 2022, men inga bleck sattes dit.

Badrummet har knappast gjorts av någon kompetent person.

Jag kan dock svamla. Svårt att se på mäklarbilder.
Det är ett ganska vanligt förfarande, kanske var nybörjare som ägde huset då och inte visste bättre. Var mer sugna på kök och badrum än källare som jag skulle prioritera sist...
 
  • Gilla
Köpare83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.