Antonymen Antonymen skrev:
Jag berättar mer än gärna så länge det är ok men jag vet inte om det är ok att skriva företagets namn här. Du får gärna ställa frågan i dm. De kommer garanterat upp på svarta listan om de inte löser detta på ett professionellt sätt.
så hur många till ska drabbas innan ARN tar upp det och om du ens får rätt
 
  • Arg
  • Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
H
M maria01 skrev:
så hur många till ska drabbas innan ARN tar upp det och om du ens får rätt
Man kan ju inte hänga ut ett företag innan de har haft chansen att göra rätt och förklara sig. TS vill ha råd och mer information för kunna gå vidare för hitta bästa lösningen.
 
  • Gilla
perra i skogen och 7 till
  • Laddar…
Från montör sidan så kan jag säga att 1-kupigt lertegel installerar vi inte på längre. Det finns inte gods så man kan slipa ur tillräckligt för takstolskrokar och de tål inte att sättas läktfästen på. Enda fästet som går att använda på vissa 1-kupiga är Weland och CWL fäste för fotplatta eller läktfäste. Men även dem funkar inte på alla typer av pannor.

Har träffat på ett antal som ser liknande ut dem på bilden som är glaserade osv och det finns inga lämpliga lösningar för dem och de Svenska förhållandena och undertaken.
 
  • Gilla
  • Wow
TechChad och 8 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Från montör sidan så kan jag säga att 1-kupigt lertegel installerar vi inte på längre. Det finns inte gods så man kan slipa ur tillräckligt för takstolskrokar och de tål inte att sättas läktfästen på. Enda fästet som går att använda på vissa 1-kupiga är Weland och CWL fäste för fotplatta eller läktfäste. Men även dem funkar inte på alla typer av pannor.

Har träffat på ett antal som ser liknande ut dem på bilden som är glaserade osv och det finns inga lämpliga lösningar för dem och de Svenska förhållandena och undertaken.
här har dom flesta husen 1-kupigt lertegel funkar
 
  • Haha
  • Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
här har dom flesta husen 1-kupigt lertegel funkar
Men i Frankrike har man inte samma underkonstruktioner och snötyngder som vi har i Sverige. Det är inte ens samma typer av pannor och underkonstruktion i Finland och Sverige.
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
det gick varnings klockor redan för 10 år sen i usa canada och syd europa om solcellsföretag som drog åt sig otroligt mycket oseriöst personer

det vart samma med alla andra typ av produkter som har statligt bidrag

här har det vart mycket skit företag om just solceller eller tilläggsisolering där det var så mycket problem att staten fick lägga ner hela programmet. alla mins vi väll el cykel skandalen och elbilarna allt sånt här drar till sig skit
 
  • Gilla
MS66 och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Men i Frankrike har man inte samma underkonstruktioner och snötyngder som vi har i Sverige. Det är inte ens samma typer av pannor och underkonstruktion i Finland och Sverige.
nej det snöar ju aldrig i alperna hahaha polaren brukar ha 2 meter högt på taket med snö så mycket blir det inte ens i halva sverige
 
A
Antonymen Antonymen skrev:
läkt osv :)
Ja, men vad har du för tätskikt? Är det råspont och papp eller masonit, eller spänd duk eller vad är det? Jag försöker förstå vad de har emot ditt tak? Jag ser inget skäl till att de inte bara sätter upp dem, så det måste ju finnas något att skylla på under pannorna.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Scouten skrev:
Ja, men vad har du för tätskikt? Är det råspont och papp eller masonit, eller spänd duk eller vad är det? Jag försöker förstå vad de har emot ditt tak? Jag ser inget skäl till att de inte bara sätter upp dem, så det måste ju finnas något att skylla på under pannorna.
vill ha mer betalt låter det som
 
A
M maria01 skrev:
vill ha mer betalt låter det som
Det tror jag också, men för att bemöta det, behöver ju TS ha på fötterna, annars kommer han stå utan solcellsanläggning. Firman måste ju skylla på något och det bör vi tillsammans kunna punktera.
 
  • Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vill ha mer betalt låter det som
Ja du har sagt det men tror du inte att det kan finnas tekniska svårigheter om en långvarig forummedlem som jobbar med detta påstår det?

R Robert-san01 skrev:
Från montör sidan så kan jag säga att 1-kupigt lertegel installerar vi inte på längre.
 
  • Gilla
TechChad och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja du har sagt det men tror du inte att det kan finnas tekniska svårigheter om en långvarig forummedlem som jobbar med detta påstår det?
tekniska lösningar finns ju kostar säkert mer därför dom vill ha mer betalt

och din expert menar att det inte snöar mycket i europa :crysmile:

och nu vet vi inte vart i sverige ts bor så om prata om snö mängder kan vi inte göra
 
A
R Robert-san01 skrev:
Från montör sidan så kan jag säga att 1-kupigt lertegel installerar vi inte på längre. Det finns inte gods så man kan slipa ur tillräckligt för takstolskrokar och de tål inte att sättas läktfästen på. Enda fästet som går att använda på vissa 1-kupiga är Weland och CWL fäste för fotplatta eller läktfäste. Men även dem funkar inte på alla typer av pannor.

Har träffat på ett antal som ser liknande ut dem på bilden som är glaserade osv och det finns inga lämpliga lösningar för dem och de Svenska förhållandena och undertaken.
Intressant, missade ditt inlägg. Det kan vara svaret, Usel säljare som inte såg vad det var för takmaterial. Finns det ingen lösning alls, ens om man gör det svårt?
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
tekniska lösningar finns ju kostar säkert mer därför dom vill ha mer betalt
Det är intressant att du vet att de vill ha mer betalt när de enligt TS inte har framfört några sådan önskemål. ;) Men visst, det kan naturligtvis komma senare men vi kanske ska vänta på det? :thinking:
 
  • Gilla
TechChad och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är intressant att du vet att de vill ha mer betalt när de enligt TS inte har framfört några sådan önskemål. ;) Men visst, det kan naturligtvis komma senare men vi kanske ska vänta på det? :thinking:
okej jag gissar mer betalt
 
  • Arg
  • Haha
Lynn Wigardt och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.