Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
H Harpgear skrev:
Menar du det där partiet som totalt styr Sverige från baksätet? Helt genialt.
Så det är ok när SD gör det men när Illuminati gör det är det en konspiration? :rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
R
M mickef skrev:
DN ingår väl i Bonnierkoncernen som är en stor bidragstagare kan jag tänka. Och nej jag är inte insatt i hur koncernbidragen förhåller sig i den gruppen, om du undrar.
"jag hade fel" hade räckt.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
DN ingår väl i Bonnierkoncernen som är en stor bidragstagare kan jag tänka. Och nej jag är inte insatt i hur koncernbidragen förhåller sig i den gruppen, om du undrar.
Du fick länkar till 2020, 2021 och 2022...
Om du slutar och gissa (tänka) så kan du själv gå in och läsa.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Stollarna tycks vara väldigt frekventa inom alternativ media med tanke på alla länkar till stollar på dem som vaccinmotståndare av olika grader har gett, men inga till vanlig media.

Det var inte svar på min fråga. Vad är din värdering av ett människoliv?
Jag är inte så bevandrad i stolliga media men de ska naturligtvis inte stödjas av skattemedel.
Jag uppfattade inte att du undrade om min värdering av ett människoliv. För mina nära är livet ovärderligt men om du menar hur mycket pengar jag skulle värdera liv i så avtar det naturligtvis ju längre ifrån mig det befinner sig, både fysiskt och i mina värderingar. Men jag har aldrig funderat över det så du får inga siffror.
 
R RoAd skrev:
"jag hade fel" hade räckt.
Nu ligger bevisbördan på dig.
 
  • Haha
  • Wow
RoAd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Jag är inte så bevandrad i stolliga media men de ska naturligtvis inte stödjas av skattemedel.
Uppenbarligen får ju alternativa media med stollar presstöd. Ska jag tolka det som att du tycker att de alternativa media som har nämnts i tråden idag ska bli av med sina presstöd?
M mickef skrev:
Jag uppfattade inte att du undrade om min värdering av ett människoliv. För mina nära är livet ovärderligt men om du menar hur mycket pengar jag skulle värdera liv i så avtar det naturligtvis ju längre ifrån mig det befinner sig, både fysiskt och i mina värderingar. Men jag har aldrig funderat över det så du får inga siffror.
Bara ett alternativ sätt att se på frågan "Hur mycket pengar är oförtjänt när man har räddat miljoner människors liv?" som du inte svarade på.
 
  • Gilla
Klacken
  • Laddar…
M mickef skrev:
Nu ligger bevisbördan på dig.
Det är ju bevisat att DN inte fick presstöd. Läsa kan du väl?
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Varken vilja eller kompetens finns, men vi tror ändå att det gör skillnad om vi tillhandahåller fakta.
 
timmelstad timmelstad skrev:
Det är ju bevisat att DN inte fick presstöd. Läsa kan du väl?
Men det är inte bevisat att de inte tar del av presstödet genom koncernstöd, än.
 
  • Haha
  • Wow
RoAd och 2 till
  • Laddar…
H Harpgear skrev:
Nä jag har inte fel, men det betyder inte att fallet är så för alla, Skellefteområdet är känt för att fått riktigt dåligt vaccin.
Så då kanske du förstod min poäng, att det är fullständigt ointressant vad som händer i din eller min omgivning?

Ditt andra påstående skulle det vara intressant med en källa på?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Uppenbarligen får ju alternativa media med stollar presstöd. Ska jag tolka det som att du tycker att de alternativa media som har nämnts i tråden idag ska bli av med sina presstöd?

Bara ett alternativ sätt att se på frågan "Hur mycket pengar är oförtjänt när man har räddat miljoner människors liv?" som du inte svarade på.
Ingen stollig media ska få presstöd enl. min mening och vilka som är stolligt överlåter jag åt presstödsnämnden att avgöra.
För mycket pengar är oförtjänt, som jag har svarat.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Men det är inte bevisat att de inte tar del av presstödet genom koncernstöd, än.
Det var ju du som började påstå något om det så det är ju du som ska bevisa ditt påstående.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Ingen stollig media ska få presstöd enl. min mening och vilka som är stolligt överlåter jag åt presstödsnämnden att avgöra.
För mycket pengar är oförtjänt, som jag har svarat.
Det tycker jag inte alls myndigheter ska avgöra. Jag är för yttrandefrihet även om det innebär att folk uttrycker åsikter som inte stämmer överens med verkligheten. Menar du att du anser att det inte ska råda yttrandefrihet på lika villkor?

Men vad är då "för mycket pengar"?
Din mening betyder ju inget när det gäller huruvida vaccinbolag har gjort för stora vinster.
Vad är de förtjänta att få när de har räddat så många människoliv?
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Ok tack för förtydligandet, det gick inte att förstå av ditt förra inlägg.



Du tänker närmast på den vetenskapsförnekande foliehatten Elsa gissar jag? Och högt uppsatta i SD har ju tidigare hintat om att de vill styra pressen så du har inte nödvändigtvis fel. Tyvärr.

Jag ser gärna att vi behåller fri press och inte närmar oss totalitära stater i hur media får verka.
Såja, där dömde du dig själv, jag är inte Sd, inget annat heller, men någon mera vetenskapligt kunnig i hela riksdagen än Elsa lär inte finnas.
 
  • Haha
  • Gilla
Kurtivan och 2 till
  • Laddar…
R
H Harpgear skrev:
Såja, där dömde du dig själv
Till vad "dömde jag mig själv"? Att behöva svara på ytterligare ett skitinlägg? Ja kanske.

H Harpgear skrev:
jag är inte Sd
Tack för informationen, men det var inte ens dig jag citerade så varför tror du att jag vill veta det?

H Harpgear skrev:
någon mera vetenskapligt kunnig i hela riksdagen än Elsa lär inte finnas
Elsa har INGEN relevant utbildning eller erfarenhet av klimat- eller vaccinforskning. Ändå avfärdar hon den. Utan några vetenskapliga argument förstås.

Om jag mot förmodan missat något får du gärna upplysa mig om den kompetens hon har inom dessa områden som gör att hon vet bättre än alla de vetenskapsmän som hon avfärdar.
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.