Sätt den breda skenan på väggen och de smala i TVn med snöret nedåt. Kroka fast TV'n i överkant på den breda skenan och dra i snörena så den krokar fast i nederkant.

Eller var det något annat du undrade?
 
Så ska den hänga sen misstänker jag. Men den breda då ska sättas upp på väggen.
Hur hakar jag in den sen ? Drar jag i bägge snören samtidigt ?
 
  • Svart bänkskiva liggande på golvet med infälld väggfäste, snören synliga och en person i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Haka fast den i överkant först. Sen trycker du in nederkanten så den hakar fast där. Använd snörena samtidigt för att lätta på 'spärrarna' om det behövs.
 
Redigerat:
Du hänger väl bara på den i överkant och trycker till i nederkant. Snörena drar du i för att ta loss tv:n
Är väl inte svårare än att du testar hur det fungerar innan du monterar skenan på väggen.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vet ej om du kan svara på det men jag kommer inte genom mer. För itne ut något orange som tyder på tegel. Kan det vara betong ? Och sen slag borren jag har är det inte mot betong eller tegel?
 
  • Borrmaskin nära en vit vägg med ett borrat hål, osäkerhet om väggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju inte som om du har ställt in borrmaskinen på slagborrläge. Du skall väl trycka ner reglaget på översidan av borrmaskiner på den sida hammaren är.
 
GoC GoC skrev:
Ser ju inte som om du har ställt in borrmaskinen på slagborrläge. Du skall väl trycka ner reglaget på översidan av borrmaskiner på den sida hammaren är.
aaa jag gjorde det. Höger stör det borr vänster en hammare. En det gör ingen skillnad :/
 
M Mataj skrev:
aaa jag gjorde det. Höger stör det borr vänster en hammare. En det gör ingen skillnad :/
Då får du trycka till ordentligt på knappen. Funkar inte det så kör du borrmaskinen till återvinningen och köper en ny.
 
Den slår bara om man trycker borren mot något hårt. Om man bara startar maskinen i luften så märks ingen skillnad.
 
  • Gilla
Bonzo2000
  • Laddar…
Tryckte som bara den med ingen hjälpte :/
 
Behöver jag en annan plugg för att den ska sitta genom betong och gips ?
 
Du ser ut att ha borrat med ett väldigt smalt borr för att få i plugg och skruv som håller kvar TV:n på väggen.
 
GoC GoC skrev:
Du ser ut att ha borrat med ett väldigt smalt borr för att få i plugg och skruv som håller kvar TV:n på väggen.

Kan sådan plugg användas i gips och betong samtidigt
 
  • Expansionspluggar i plastförpackning, avsedda för montering i väggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svar nej, det du visar är gipsexpanderplugg, "Molly-plugg", avsedd för gipsskiva med hålrum bakom skivan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.