Hej jag har oljeradiatorer i alla rum och nu när jag ska sätta på dem så lyser termostaten fast sken 25 sekunder och slocknar i 25 sekunder ( mätte tiden men 2 av elemnten gick 45 sekunder intervall) och så håller dem på fram och tillbaka. Det är 400v Lvi i alla rum. Har bytt säkringar i proppskåpet men det är samma sak. Först tänkte jag att kanske ska dem gå ett tag för att lära in temperetauren men jag vet inte någon annan spm har en aning. Alla 7 elementens termostater kan väl inte ha gått sönder.
 
  • Elektronisk termostat monterad på en radiator med synlig inställningspanel och del av rummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Otydligt foto av en elcentral etikett från Morphys med teknisk information i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttag monterat nära golv med en modellbeteckning synlig, mot en vit vägg och ljusbrunt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Se [länk]
Nää det stämmer inte alls. Dem har fungerat och lyser fast sken tills dem når inatälld temperatur
 
Blir det fel temperatur inne?
 
useless useless skrev:
Blir det fel temperatur inne?
Problemet är att den värmer och slocknar innan den uppnått omgivningstemperatur.
 
Testa att ställa upp termostaten på dom till 30 grader och se om dom fortfarande blinkar eller lyser konstant tills du får 30 grader varmt i rummetn
 
GoC GoC skrev:
Testa att ställa upp termostaten på dom till 30 grader och se om dom fortfarande blinkar eller lyser konstant tills du får 30 grader varmt i rummetn
Det är samma oavsett
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.