Den gamla Mielen brann upp efter ganska hårdfört användande. 18år höll den.

Var väl helt ok annars. Dåligt/jobbigt munstycke och annars lika bråkig att få över trösklar och runt hörn som alla andra hemmaprodukter.

Fick tips om att köpa en Nilfisk av en viss modell. Som tydligen har vunnit ergonomipriser och används mycket av proffs.

Kan bara känna såhär några dagar senare att jag ångrar att jag inte köpte denna för länge sedan!
Otroligt smidig! Inte speciellt tung. Följer lätt med överallt. Välter aldrig, en fröjd att använda!

Nu tänkte jag skaffa nya påsar till den och de är lite dyra, men rymmer hela 15 liter så de räcker väl en stund...

Men var köper ni andra damsugarpåsar på nätet?
Blir skeptisk till en del sidor...

Närbild på en Nilfisk dammsugare av modellen GD 930Q med tydligt märkesnamn och logo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
MrJay
Elgiganten om du inte orkar vänta på internetleverans
 
  • Gilla
August Eriksson och 1 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Elgiganten om du inte orkar vänta på internetleverans
Var inne där och tänkte att kanske lika bra att köpa nära I butik några km bort. (Kollade på deras hemsida)
Tills jag insåg att priserna var utan moms och alltså ännu dyrare!
Är inte fattig men väl principfast så jag avbröt den idén i ren irritation.
300kr för 10 påsar!
Finns de på nätet som i inlägget ovan ditt som tar 159kr.
 
AnneFi
Huddingebo Huddingebo skrev:
Var inne där och tänkte att kanske lika bra att köpa nära I butik några km bort. (Kollade på deras hemsida)
Tills jag insåg att priserna var utan moms och alltså ännu dyrare!
Är inte fattig men väl principfast så jag avbröt den idén i ren irritation.
300kr för 10 påsar!
Finns de på nätet som i inlägget ovan ditt som tar 159kr.
De har dessutom riktigt snabb leverans. Beställde en ny slang till min nilfisk därifrån. Kom dagen efter
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Den gamla Mielen brann upp efter ganska hårdfört användande. 18år höll den.
Köpt en "ny" (för mig) damsugare
Det är kanske dammsugare du menar?
 
  • Arg
Huddingebo
  • Laddar…
AnneFi
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det är kanske dammsugare du menar?
Vad ska man med en sån till? :thinking:
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
B
Kjell o co var relativt prisvärda, men till min modell gällde det att se upp. Fanns ett prisvärt alternativ där och ett svindyrt alternativ, som bägge passade min dammsugare. Så man måste ha art nr när man hämtar det där, så det blir rätt sort...
 
Jag har gett upp det där, jag kör abonnemang på dammsugarpåsar.se eller vad dom nu heter. Det dimper ner påsar och hepa filter 1gång per år o så kommer det en faktura på det sen.

Jag är snål men vafan så simpelt! istället för att stå där och stirra sig blind på elpikanten eller någon av dom andra köpladorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.