För att döda grodan ordentligt så sitter jag häldre i en bil som kan i en krissituation välja en åtgärd efter ett sett av regler på säg 0.1 sekund (jätte lång tid för den dator) snarare än att lita på min förmåga att välja rätt åtgärd efter ca 1 sekund (jätte kort tid för en överraskad människa).
Även en dålig självkörande bil är högst troligt en mycket bättre bilförare än vad du är.
Och även om vi nu skulle anta att just du är gudsgåva till bilkörningen, känner du att du är tillräckligt bra på att köra bil för att kompensera för tant-Agda 80 som ser 3 meter framför sig eller Kalle-Kula på sin 8de öl.
Själv känner jag att ju fortare vi får ett krav på att man bara får köra bil på vägen med en självkörande bil desto bättre.
Vi kommer säkerligen inte ha 0 olyckor men vi kommer ha mindre antal olyckor och förhoppningsvis med mindre alvarliga konsekvenser.
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
”Vi kommer säkerligen inte ha 0 skämt men vi kommer ha mindre antal kul bilder och förhoppningsvis med mindre skratt.”

Rättade lite i ditt inlägg så att det passade bättre här.
 
  • Gilla
martin43 och 3 till
  • Laddar…
S Svavelsyra skrev:
För att döda grodan ordentligt så sitter jag häldre i en bil som kan i en krissituation välja en åtgärd efter ett sett av regler på säg 0.1 sekund (jätte lång tid för den dator) snarare än att lita på min förmåga att välja rätt åtgärd efter ca 1 sekund (jätte kort tid för en överraskad människa).
Även en dålig självkörande bil är högst troligt en mycket bättre bilförare än vad du är.
Och även om vi nu skulle anta att just du är gudsgåva till bilkörningen, känner du att du är tillräckligt bra på att köra bil för att kompensera för tant-Agda 80 som ser 3 meter framför sig eller Kalle-Kula på sin 8de öl.
Själv känner jag att ju fortare vi får ett krav på att man bara får köra bil på vägen med en självkörande bil desto bättre.
Vi kommer säkerligen inte ha 0 olyckor men vi kommer ha mindre antal olyckor och förhoppningsvis med mindre alvarliga konsekvenser.
Fel tråd och off topic. Men jag måste fråga. Om du krockar i en självkörande bil på vem ligger ansvaret?
Den som bara åker med eller den som byggt bilen?
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
N Niq skrev:
Fel tråd och off topic. Men jag måste fråga. Om du krockar i en självkörande bil på vem ligger ansvaret?
Den som bara åker med eller den som byggt bilen?
Den som sitter bakom ratten.
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
N Niq skrev:
Fel tråd och off topic. Men jag måste fråga. Om du krockar i en självkörande bil på vem ligger ansvaret?
Den som bara åker med eller den som byggt bilen?
Behöver det finnas ett ansvar?
Om biltillverkaren kan visa på att utvecklingen och konstruktionen har följt tillbörliga regler (Precis som i flyget). och användaren kan visa på att tillbörligt underhåll har skett.
Då är det en ren olycka och försäkringen bör täcka det.
När man utvecklar flygande saker så garanterar man inte att det inte finns buggar och fel, man garanterar bara att man har gjort industristandard mycket för att minimera dessa.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
S Svavelsyra skrev:
För att döda grodan ordentligt så sitter jag häldre i en bil som kan i en krissituation välja en åtgärd efter ett sett av regler på säg 0.1 sekund (jätte lång tid för den dator) snarare än att lita på min förmåga att välja rätt åtgärd efter ca 1 sekund (jätte kort tid för en överraskad människa).
Även en dålig självkörande bil är högst troligt en mycket bättre bilförare än vad du är.
Och även om vi nu skulle anta att just du är gudsgåva till bilkörningen, känner du att du är tillräckligt bra på att köra bil för att kompensera för tant-Agda 80 som ser 3 meter framför sig eller Kalle-Kula på sin 8de öl.
Själv känner jag att ju fortare vi får ett krav på att man bara får köra bil på vägen med en självkörande bil desto bättre.
Vi kommer säkerligen inte ha 0 olyckor men vi kommer ha mindre antal olyckor och förhoppningsvis med mindre alvarliga konsekvenser.
För att återuppliva grodan var det svaret på frågan "who should a self-driving car kill" som var humorn i mitt ursprungliga inlägg om självkörande bilar ;)
 
T Trunk skrev:
Fast då föredrar jag denna klassiker. Finns till iPaden till och med.

[bild]
[bild]
Ah, klassiker! Som Nollvisionen, fast tvärtom.
 
Hur vore det om den självkörande bilj-veln kunde köra över grodf-n så vi kan återgå till humor i den här tråden? ;).

Annars får vi anlita någon annan;

Lille Pelle, 10 år, går in på byns horhus med en platt död groda efter sig i ett snöre. Han talar med värdinnan och säger:
- Jag skulle vilja ha en flicka!
Värdinnan blir förvånad och säger:
- Nej, men du är väl alldeles för ung för sådant där!
Pelle svarar:
- Jag skulle vilja ha Lisa. Har hört att hon har en smittsam könssjukdom och pengar har jag att betala med så det räcker.
Nu tänker värdinnan: Ja, i och för sig. Har han pengar och kan betala för sig och är så angelägen så får han väl få Lisa då.
- Ok, säger värdinnan.
Pelle får gå in till Lisa och kommer snart nöjd ut, värdinnan kan inte låta bli att vara tyst, så hon frågar:
- Varför ville du just ha Lisa som har en smittsam könssjukdom?
- Jo för mamma och pappa är på bio ikväll och då får jag barnvakt och hon gillar små pojkar så då blir hon smittad. Sen när mamma och pappa kommer hem ska pappa köra hem barnvakten och då blir han smittad och sen när pappa kommer hem då ska han sätta på mamma. Då blir hon smittad och imorgon när pappa är på jobbet kommer brevbäraren och han brukar sätta på mamma och då blir han smittad, OCH DET E DEN JÄVELN JAG VILL ÅT FÖR DET VA HAN SOM KÖRDE ÖVER MIN GRODA!
 
  • Gilla
  • Haha
Klass0n och 12 till
  • Laddar…
Hoppades detta va satir, men ikke! Tråkigt stereotypiskt att kvinnan håller barnet ;)
 
  • Tecknad bild av en sjuksköterska, en man med amningshjälpmedel och en kvinna som ammar ett barn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
Magnus E K och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Hoppades detta va satir, men ikke! Tråkigt stereotypiskt att kvinnan håller barnet ;)
Att män kunde amma var nytt för mig :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Anders.o93 och 2 till
  • Laddar…
Skärmdump från Polisen Uppsala läns Facebook, information om narkotikabrott upptäckt under fotpatrull.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Dauen och 14 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Att män kunde amma var nytt för mig :thinking:
Om jag inte är ute och snurrar så är det möjligt om man väldigt regelbundet och under en väldigt lång tid ”tränar” på det.

Men i just det här fallet handlar det nog mer om att hen på bilden är/var en kvinna.
 
Snigla Snigla skrev:
Kanske inte smidigaste sättet att visa 100 procent polyester hehe.. men men båda varianterna av polyester är ju 100 procent vardera iaf :)
Fast viscos är inte polyester. Viscos är gjort av träfibrer.
 
M mnils skrev:
Så du reagerar inte på att Värmland tydligen befolkas av hottentotter och att vården bedrivs av kärringar i huckle med dålig syn?
Och vad värre är - av kvinnor som inte rakar armhålorna! :crysmile:

Skämt åsido, det är intressant hur man verkligen ansträngt sig för att få en illustration som är så PK och normutmanande som möjligt. Fast jag tycker att de glömt funktionshindrade och polyamorösa. Lägg till en man i rullstol så är vi snart hemma…
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Så du reagerar inte på att Värmland tydligen befolkas av hottentotter och att vården bedrivs av kärringar i huckle med dålig syn?
M mnils skrev:
Så du reagerar inte på att Värmland tydligen befolkas av hottentotter och att vården bedrivs av kärringar i huckle med dålig syn?
Blev otydlig ironi från min sid, sorry :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.