Hej,

Jag har framför mig att göra rent/tvätta övermålade betongväggar i garaget. Jag har bifogat ett gäng bilder så ser ni hur det ser ut. Jag vill får bort det mesta av smutsen och vill höra lite vad ni har för tips på rengöringsmedel?

Jag har testat att köra med underhållstvätt från jape samt med dom borstarna som ni ser på bilderna. Men jag är inte nöjd med resultatet, det har gått bort en del men inte tillräckligt.

Så - hade varit tacksamt med era bästa tips!

Mvh Martin
 
  • Garage med verktyg upphängda på väggen, kylskåp och fläckar på betonggolvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En halvfärdig garageinteriör med verktyg upphängda på väggen och fläckigt betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två olika sopborstar med långa skaft som korsar varandra på en betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flaska med texten "UNDERHÅLLS TVÄTT" för rengöring av ytor inom- och utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med fuktfläckar på väggen, verktyg och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektriskt skåp med strömbrytare och säkringar på en grå och vit vägg ovanför en svart soptunna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Så fort det handlar om rengöring svarar jag alltid SÅPA
I detta fallet hade jag spätt ut med lika delar vatten och sedan lagt på med tvättpäls som man har när man putsar fönster. Låt verka en liten stund, skrubba och skölj sedan av med vatten
 
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Så fort det handlar om rengöring svarar jag alltid SÅPA
I detta fallet hade jag spätt ut med lika delar vatten och sedan lagt på med tvättpäls som man har när man putsar fönster. Låt verka en liten stund, skrubba och skölj sedan av med vatten
Tack för tipset Åsa! Jag ska testa såpa får vi se, det är ju skonsamt också vilket känns bra.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.