Hej!

Har nyligen rivit ut större delen av bottenvåningen efter en vattenskada. Kommer ha marmorklinker (granit) på nästan hela ytan. Kan man ställa trappan till ovanvåningen på klinkersen eller ska man sätta den på flytspacklet och montera klinker runt fästena? Blir en trappa liknande denna. Tänker mig att det kan bli för hög belastning och spräcka plattorna?

Trappan kommer vara helt fristående, alltså inte stå vid en vägg.


https://www.bygghemma.se/inredning-...FnAH0fynnXvaTO4ziOdB85tdWuVGtdYsaApVWEALw_wcB
 
D Diablito skrev:
Hej!

Har nyligen rivit ut större delen av bottenvåningen efter en vattenskada. Kommer ha marmorklinker (granit) på nästan hela ytan. Kan man ställa trappan till ovanvåningen på klinkersen eller ska man sätta den på flytspacklet och montera klinker runt fästena? Blir en trappa liknande denna. Tänker mig att det kan bli för hög belastning och spräcka plattorna?

Trappan kommer vara helt fristående, alltså inte stå vid en vägg.


[länk]
Om klinker är rätt monterad tål den en mkt hög belastning. Man kör ju både bilar och truckar på dem. Om du inte köpt någon klen variant av klinker så ska det vara lugnt.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Egentligen det jag trodde. Är svärfar som sätter griller i huvudet :D
 
T
D Diablito skrev:
Egentligen det jag trodde. Är svärfar som sätter griller i huvudet :D
Lyssna ALDRIG på en svärfader;)
 
Häng ut honom med namn och bild så inte fler råkar rådfråga honom, byt ut honom fortast möjligt!
Tyvärr har han rätt till att försöka åtgärda sina fel…..
 
  • Haha
Kromo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.