Närbild på en Miele tvättmaskins kontrollpanel med start/stop-knapp och olika programval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har en äldre Miele tvättmaskin som är förberedd för program uppdateringar. Är det någon som vet hur detta funkar och har gjort några uppgraderingar??
 
A
jag tror aldrig detta har hänt
 
electroluxaren skrev:
jag tror aldrig detta har hänt
Nä misstänker det också.
 
P Parkeringsvakten skrev:
[bild]
Har en äldre Miele tvättmaskin som är förberedd för program uppdateringar. Är det någon som vet hur detta funkar och har gjort några uppgraderingar??
Ett sent svar, men ändå ett svar; PC porten har mängder med användningsområden. Dels använder vi den för ren diagnostik vid felsökning och då är det vanligt att vi gör mjukvaruuppdateringar. Oftast innehåller dem mest buggfixar men ibland konkreta programförändringar eller rent utav nya program eller programpaket.

I diagnosstödet kan vi även plocka ur statistik och historik, se drifttimmar, programstarter, felkoder och när maskinen felkodat senast på respektive kod. Beroende på maskin så kan man justera och göra om befintliga program i olika stor utsträckning, och i många maskiner kan vi bygga nya program från grunden. Kanon vid exempelvis allergibesvär eller andra specialapplikationer.

I serviceläget kan samtliga komponenter funktionstestas, vi kan köra dem
Individuellt och oftast oberoende av varandra, se givarvärden, osv osv.

Porten lär hänga kvar ett tag till, men eftersom allt fler maskiner idag kopplas upp hanterar vi mer och mer kommunikation över WiFi.

Jag och mina kollegor använder funktionen dagligen.

Hoppas det besvarar lite funderingar
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
C chixdiggit skrev:
eller rent utav nya program eller programpaket.
Finns programpaket till de nya maskinerna som kan kopplas mot Mieles molntjänst? Borde vara betydligt attraktivare än att skicka ut en servicetekniker för att lägga till några rader programlogik.
 
arneri68 arneri68 skrev:
Finns programpaket till de nya maskinerna som kan kopplas mot Mieles molntjänst? Borde vara betydligt attraktivare än att skicka ut en servicetekniker för att lägga till några rader programlogik.
Absolut, ansluter du dina nätverkskompatibla maskiner mot Miele@home kan du ta hem relevanta programuppdateringar via funktionen RemoteUpdate.

Att vi uppdaterar maskiner med nya program eller funktioner är mer ett plus i kanten när vi är ute för något annat, det är inget som vi debiterar något extra för.

Vill kunden göra det själv och har en kompatibel maskin är det det lätt gjort. Äldre maskiner, som den på bilden i trådens börja behöver dock ett fysiskt besök
 
  • Gilla
arneri68
  • Laddar…
C chixdiggit skrev:
Absolut, ansluter du dina nätverkskompatibla maskiner mot Miele@home kan du ta hem relevanta programuppdateringar via funktionen RemoteUpdate.
Vår gamla w5873 hade fler program än vår nya wcg670. Dessutom kunde antalet program utökas, precis som ts frågor. Nedan folder följde med w5873
Miele broschyr för extra program för tvättmaskin, inkluderar program som Baby och Sport & spa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sida ur bruksanvisning med listor på tilläggsprogram för tvättmaskin, inklusive kategorier som Baby, Hem, Hem XL, Medic, Barn & hygien, samt Eco.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har varit i kontakt med Miele supporten för att höra om vår nya maskin kan få fler program, men supporten kunde bara läsa i manualen, där inget nämns.

Mieles molntjänst visar enbart sw korrigeringar. Har fått en uppdatering som installerades utan problem. Hur får jag tag på tilläggsprogram, tex duntäcke?
Skärmbild av en mjukvaruuppdateringsmeny för WCG670 med texten "Inga nya uppdateringar tillgängliga".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
arneri68 arneri68 skrev:
Vår gamla w5873 hade fler program än vår nya wcg670. Dessutom kunde antalet program utökas, precis som ts frågor. Nedan folder följde med w5873
[bild]
[bild]
Har varit i kontakt med Miele supporten för att höra om vår nya maskin kan få fler program, men supporten kunde bara läsa i manualen, där inget nämns.

Mieles molntjänst visar enbart sw korrigeringar. Har fått en uppdatering som installerades utan problem. Hur får jag tag på tilläggsprogram, tex duntäcke?
[bild]
Nu förstår jag din fråga bättre, alla maskiner har inte tilläggspaket att installera tyvärr. Det kan dock dyka upp i efterhand, så kolla i appen emellanåt efter uppdateringar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.