Renoverar ett badrum och råkade köpa fel tjocklek på gullfiber 90 i ena väggen som skulle vara 70 mm
Kan det börja släppa (trycka ut spånplattan är bakom en 45 cm skiva,spikat med dyckert)med tiden med tanke på om huset rör sig
Eller borde jag ta lös och byta ut bakom den skivan som blev fel
 
Isoleringens funktion blir sämre om du trycker ihop den. Det är däremot ingen risk att den trycker ut skivan som du är rädd för.

Däremot ska du använda plywood och inte spånplatta i badrum om du ska följa branschregler. Personligen hade jag skruvat den för att spiken inte ska krypa ut med tiden.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
A ackris skrev:
Renoverar ett badrum och råkade köpa fel tjocklek på gullfiber 90 i ena väggen som skulle vara 70 mm
Kan det börja släppa (trycka ut spånplattan är bakom en 45 cm skiva,spikat med dyckert)med tiden med tanke på om huset rör sig
Eller borde jag ta lös och byta ut bakom den skivan som blev fel
Är det innervägg spelar det mindre roll, och dyckert till spånskiva kan vara på gränsen, längd och grovlek på dyckerten?
 
Tomture61
A ackris skrev:
Renoverar ett badrum och råkade köpa fel tjocklek på gullfiber 90 i ena väggen som skulle vara 70 mm
Kan det börja släppa (trycka ut spånplattan är bakom en 45 cm skiva,spikat med dyckert)med tiden med tanke på om huset rör sig
Eller borde jag ta lös och byta ut bakom den skivan som blev fel
Ingen fara , däremot finns det isolering mer lämpade för innerväggar .
https://www.isover.se/products/isover-pianor-ljudskiva-stal-c450
Skall vara cc mått 30 till 45 till badrumsväggar .
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är det innervägg spelar det mindre roll, och dyckert till spånskiva kan vara på gränsen, längd och grovlek på dyckerten?
Det är innerväggar
Dyckert två olika 3,5 och 5,0 (tjockleken minns jag inte) tänker komplettera med spånskiveskruv ännu för säkerhets skull
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Ingen fara , däremot finns det isolering mer lämpade för innerväggar .
[länk]
Skall vara cc mått 30 till 45 till badrumsväggar .
Det var den vi har satt,för mig heter allt bara gullfiber men det var som du visar isover plattor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.