Ser ut som någon har stänkt nåt på väggen
 
D DorisDoris skrev:
Har provat med trasa...inget medel dock. De gick inte. Går inte att skrapa bort heller. Panik....
Panik för några fläckar ?
Mögel är ju som små håriga tussar. Det där ser ut som nått helt annat. Försvinner dom inte via torkning med blöt trasa och Ajax eller annat lämpligt så är det väl bara att måla om väggen
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
M Mapet890 skrev:
Ser ut som någon har stänkt nåt på väggen
Jaaa..precis. Men kan inte förstå vad? Dricker ibland kaffe i sängen på morgonen...men kaffestänk är de inte. Förstår inte...
 
Så där kan det se ut när man har småbarn, välling osv
D DorisDoris skrev:
Jaaa..precis. Men kan inte förstå vad? Dricker ibland kaffe i sängen på morgonen...men kaffestänk är de inte. Förstår inte...
Sådär kan det se ut om man har småbarn, välling osv.
 
GoC GoC skrev:
Panik för några fläckar ?
Mögel är ju som små håriga tussar. Det där ser ut som nått helt annat. Försvinner dom inte via torkning med blöt trasa och Ajax eller annat lämpligt så är det väl bara att måla om väggen
Jaa jag har hemsk fobi för mögel....så jag går lätt igång på sånt som kan likna de...
 
M Mapet890 skrev:
Så där kan det se ut när man har småbarn, välling osv

Sådär kan det se ut om man har småbarn, välling osv.
Mina är 20 och 15
 
D Dilato skrev:
Då kan det inte vara mögel.
Hoppas de
D Dilato skrev:
Då kan det inte vara mögel.
 
@
D DorisDoris skrev:
Jaa jag har hemsk fobi för mögel....så jag går lätt igång på sånt som kan likna de...
Det ska väl vara över 70% luftfuktighet för att mögel ska börja växa sådär (?). Du torde inte ha så fuktigt inomhus.... Men du kan ju alltid kolla med en termometer som också visar luftfuktighet.
 
@ @ndreas skrev:
Det ska väl vara över 70% luftfuktighet för att mögel ska börja växa sådär (?). Du torde inte ha så fuktigt inomhus.... Men du kan ju alltid kolla med en termometer som också visar luftfuktighet.
>75% RH
 
@ @ndreas skrev:
Det ska väl vara över 70% luftfuktighet för att mögel ska börja växa sådär (?). Du torde inte ha så fuktigt inomhus.... Men du kan ju alltid kolla med en termometer som också visar luftfuktighet.
Nej de har jag inte,inte i luften. Den ligger på ~50 denhär årstiden.
 
GoC GoC skrev:
>75% RH
Tänker såklart att de ju inne i väggen kan var högre fukt %...av nån orsak jag inte vet. Och de kunde orsaka mögelpåväxt..
 
Har du ett gammalt badrum på andra sidan väggen med en våtrumstapet som glipar är allt möjligt. Men måla inte fan på väggen haha Att gå runt och oroa sig är ingen väg till lycka.

På en helt annan not: Till våren kommer nog kunderna hos diverse firmor som jobbar med fukt att öka. Folk som inte förstår bättre kommer att i sina försök att spara energi ha stängt ALLA sina friskluftsventiler, det kommer inte bli bra för deras inneklimat eller hus.
 
I InsidersUnited skrev:
Har du ett gammalt badrum på andra sidan väggen med en våtrumstapet som glipar är allt möjligt. Men måla inte fan på väggen haha Att gå runt och oroa sig är ingen väg till lycka.

På en helt annan not: Till våren kommer nog kunderna hos diverse firmor som jobbar med fukt att öka. Folk som inte förstår bättre kommer att i sina försök att spara energi ha stängt ALLA sina friskluftsventiler, det kommer inte bli bra för deras inneklimat eller hus.
Neej där finns ett helkaklat badrum med fuktspärr från topp till tå som gjordes för 3 år sedan. Så från badrummet borde ingen fukt kunna sippra ut.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
D DorisDoris skrev:
Tänker såklart att de ju inne i väggen kan var högre fukt %...av nån orsak jag inte vet. Och de kunde orsaka mögelpåväxt..
Nej det kan det inte, då skulle eventuellt mögel vara inne i väggen.
Så sluta oroa dig för mögel. Det finns annat du kan vara orolig för som är mycket mer troligt att det sker än att det där skulle vara mögel.
 
GoC GoC skrev:
Nej det kan det inte, då skulle eventuellt mögel vara inne i väggen.
Så sluta oroa dig för mögel. Det finns annat du kan vara orolig för som är mycket mer troligt att det sker än att det där skulle vara mögel.
Okej, jag ska försöka lämna den tanken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.