Jag hade ett enkelt möte med Willa Nordic då vi letade husbyggare.
Det var båda positivt och negativt:
Positivt för att dom var trevliga och tillmötesgående :)
Negativt för att vårt budget på 2.2mill för själva huset inte riktigt räckte till någonting hos WN.
Jag blev erbjudet att ta ett av deras "kataloghus" och sen banta ner det för att dom skulle kunna leverera ett hus till det pris :surprised:

Då tänkte vi att det var roligare att ta ett hus Från Trivselhus, där vi kan få ett jätte fint hus, och samtidgt har råd att göra tillvall för 250.000 (Carport, kök etc.).
Då känns det som ett lyxhus, och inte som ett budgethus där vi har fått göra en del budgetval.

Men har du pengarna som skall till, så är det min uppfattning att WN gör bra hus och jobbar proffsigt.

Vänligen

Jan
 
Det där beror nog på hur man räknar och jämför. Har en extremt noggrann bekant som jämförde TH och WN på detaljnivå i slutfasen av projekteringen vilket slutade med att TH låg 200.000 över WN vid likvärdiga hus/materialpaket etc., så han byggde med WN och fick där råd med carport/förråd istället..... det är en djungel ;)
 
Pedda_P skrev:
Det där beror nog på hur man räknar och jämför. Har en extremt noggrann bekant som jämförde TH och WN på detaljnivå i slutfasen av projekteringen vilket slutade med att TH låg 200.000 över WN vid likvärdiga hus/materialpaket etc., så han byggde med WN och fick där råd med carport/förråd istället..... det är en djungel ;)

Jag holder helt med, det är en jungel! :surprised:
För oss kändes det iallfall fel att jälja Wn baserat på priset. Dom var som sagt trevliga att prata med, men det låg liksom i luften att vor 2.2mill gränsa på huset var i minsta läget, och att dom ville få göra ett budgethus åt oss. För andra med högra budget kan säkert WN vinna en match emot båda Trivselhus och andra.

Huset vi nu har köpt hos TH för 2 mill är jo inte "samma" som det jag kunne få för 2,2 hos WN - det skall man jo ta med när man sammenliknar priser, standard m.m.
.
Hos WN kunne vi få ett funkishus på ca. 130 m[sup]2[/sup] (om jag minns rätt), i 2 plan.
Hos TH har vi fått ett läckert 1 planere på 140 m[sup]2[/sup]. Sen är det ingen tvivel om att WN holder lite högre standard än TH (som också har hög grundstandard enligt mina varderingar) - Men det är jo lite en fråga om vad man prioriterar högst.

Om ni sen kommer att välja WN, så kommer ni säkert att bli jätte nöjda med resultatet ;)
 
thom skrev:
Vi hade egentligen bara tänkt stomresa huset och sedan plocka in hantverkare som vi känner till slutarbetet. Men det kanske inte är värt besväret...vad vet jag.
Mer tips och erfarenheter är välkomna, lovar att återkomma om mina erfarenheter senare.

/T
Själv har jag tummen mitt i handen så snart jag får en hammare i handen, så det funkar inte för oss ::)
Men vad jag vet är det inget problem att få enbart stomrest från TH.
Vart skall ni bygga?
 
Jag rekommenderar Willa Nordic. Vi har byggt med dom och tittade på Trivselhus innan. Måste nog säga att Willa Nordic har bättre arkitekter - åtminstonde i vårt fall. Hos Trivselhus lyssnade inte arkitekterna eller om det var säljaren på våra önskemål. På Willa Nordic både lyssnade de och kom med egan förslag som passade oss då de lyssnade på det vi inte sa men tänkte... ;-)

Vet de som jämfört exakt samma husritning mellan Willa Nordic och Trivselhus och fick då prisskillnaden på 70 000 kr. Willa Nordic kunde inte gå ner till Trivselhuspriset för de ville inte bygga med den billigare varianten på tak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.