Kan jag plocka bort handdukstork och koppla handfat hit?

mvh
Jessica
 
  • Installation av vattenrör och reglerventil mot en trävägg i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jessica Eriksson skrev:
Kan jag plocka bort handdukstork och koppla handfat hit?

mvh
Jessica
Nej. Eftersom dessa rör bara innehåller vatten från elementen
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J Jessica Eriksson skrev:
Kan jag plocka bort handdukstork och koppla handfat hit?

mvh
Jessica
Troligen inte rakt av, det du troligen har där är varmvattenslingan.
Sen är frågan om det är varmvatten eller värme ?
Är det värme så funkar naturligtvis inte en kran, då skall den slingan vara sluten.

Är det returslingan på varmvattnet så kan du kanske delvis koppla in ett handfat (varmvattnet), men behöver naturligtvis koppla in kallvatten också..

Det finns för lite information, och jag är inte tillräckligt insatt för att veta hur det där troligen är inkopplat eller om man kan se det direkt på inkopplingen: Termostaten och de vita rören från golvet indikerar ju värme, men det kan ju vara en "fulkoppling" också. Vart tar de andra rören vägen ?
Är det ett element så är det ju värmeslingan.
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Troligen inte rakt av, det du troligen har där är varmvattenslingan.
Sen är frågan om det är varmvatten eller värme ?
Är det värme så funkar naturligtvis inte en kran, då skall den slingan vara sluten.

Är det returslingan på varmvattnet så kan du kanske delvis koppla in ett handfat (varmvattnet), men behöver naturligtvis koppla in kallvatten också..

Det finns för lite information, och jag är inte tillräckligt insatt för att veta hur det där troligen är inkopplat eller om man kan se det direkt på inkopplingen: Termostaten och de vita rören från golvet indikerar ju värme, men det kan ju vara en "fulkoppling" också. Vart tar de andra rören vägen ?
Är det ett element så är det ju värmeslingan.
Sitter handdukstorken ovan de kromade rören? Trodde först det även satt ett elemet till höger, men det var en skugga såg jag nu.
 
Redigerat:
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Sitter handdukstorken ovan de kromade rören? Trodde först det även satt ett elemet till höger, men det var en skugga såg jag nu.
Jag utgick från att torken sitter däruppe, men som sagt: inte så lätt att komma med råd enbart utifrån den bilden :)
 
Ja torken sitter där
jag har begränsad ekonomi men energi att renovera upp lite
Så vill flytta om lite

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jag utgick från att torken sitter däruppe, men som sagt: inte så lätt att komma med råd enbart utifrån den bilden :)
T Tompafix skrev:
Man kan inte ta varmvattnet från en elementslinga. Denna har en konstant vattenvolym under ett visst tryck.
Och det är elemtrören som sitter där
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jag utgick från att torken sitter däruppe, men som sagt: inte så lätt att komma med råd enbart utifrån den bilden :)
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jag utgick från att torken sitter däruppe, men som sagt: inte så lätt att komma med råd enbart utifrån den bilden :)
Lite svårt och förstå varför det är fyra rör ur golvet bara... För visst ser det ut som det?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
J Jessica Eriksson skrev:
Ja torken sitter där
jag har begränsad ekonomi men energi att renovera upp lite
Så vill flytta om lite[/QUOTE
,
Vart sitter handfatet idag? Ta lite bilder så kan vi säkert komma med förslag
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Nej nej de där rören är för värmen och ev golvvärme ,dra nya rör för tvättställ hur har du tänkt för avloppet?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
G gedholm skrev:
Nej nej de där rören är för värmen och ev golvvärme ,dra nya rör för tvättställ hur har du tänkt för avloppet?
avlopp har jag som inte tänkt på :) den lilla detaljen
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.