Innan inflytt i bostadsrätts lägenheten så frågade jag säljaren om vi kunde ses i lägenheten för att stämma av att flyttstädningen var gjord. Han svarade att han inte hade möjlighet till det men att städningen var klar. Vid inflytt upptäckte jag att lägenheten endast var ytligt städad. Jag bad honom ta in en städfirma för att få det ordentligt gjort. Han svarade att hans hyresgäst som bott i lägenheten kan göra den kompletterande städningen.
Jag kommer inte vilja släppa in hans förra hyresgäst i min lgh av flera anledningar. Skulle ngt själas eller gå sönder i lgh så finns ingen försäkring. Han var ingen renlig person, under visningen av lägenheten fick jag erfara det. Jag tror inte han kan göra städningen proffesionellt vilket betyder att han kommer behöva göra återkommande besök.
Jag vet att det inte är krav på städfirma men finns det något argument jag kan använda för att få lägenheten städad utan att hans förra hyresgäst gör jobbet?
Mvh
 
Tyvärr kan du inte kräva vem som städar. Det är väldigt vanligt att det slarvas eller att städning skippas vid överlåtelsen. Du har väldigt svårt att tvinga dit honom, han kan strunta i det helt och det enda du kan göra är att stämma säljaren i tingsrätten, inte många som orkar…
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
För din egen skull lägg inte mer energi på det, hyr in en egen firma. Kostar ju inte mer än någon tusing.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.