Jag har precis fått en Contura 896 installerad med värmemagasin/sten i överdelen. Jag reagerade dock på stenens storlek och kontaktade contura för att se om det är rätt sten. Efter kontakt med contura (som för övrigt var ganska otrevliga) fick jag en renderad bild på hur stenen ska se ut men har svårt att urskilja om det är rätt. Montören säger att det är rätt sten.

Min fråga är om någon här har samma kamin installerad och om er sten ser likadan ut? Jag upplever att den fyller ungefär 50% av tomrummet och skulle kunna vara betydligt större. Får plats nästan en sten till ovanpå samt stenen skulle kunna vara bredare. Inget i framkant heller.

Svårt med bild då det är trångt. Sett från luckan och upp in i magasinet. Ser din likadan ut?

Inne i skorsten med inspekterad ventilationsslang vid husrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur mycket fick du betala för de där stenarna?

tyvärr är det med kminer som med solpaneler. För stor efterfrågan gör att många säljare är otrevliga så fort,pengarna kommit in. Nu är du ju bara en kostnad för dem varje minut de lägger ner…
 
Betalade 1 700 - 1 800 kr ungefär.

Ska tillägga att montören är trevlig och hjälpsam. Jag är snarare orolig att contura inte har rätt sten på lager och skickat det som finns. Montören har ingen egen sten på lager och är osäker på vilken som brukar sitta i just denna kamin men tror det är rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.