Ska börja renovera en villa efter årsskiftet, och har läst lite fram och tillbaka om att köpa in kök från Ikea från Polen. Och har då hittat en firma som kör hem det till en, undra då om någon har anlitat dessa? Eller ha något tips på nån annan.

Denna sidan är de jag har hittat: http://www.infotimes.pl/subpages/Importera_IKEA_kok_fran_Polen.htm

Men kan även köra till Polen själv och hämta då släpkärra finns, vill väl mer spara tid att någon annan kör.
 
RoTe
Gjorde en polenresa åt en kompis, saker att tänka på är att alla delar inte är billigare på Ikea i Polen samt att kök, ja speciellt högskåpen väger ordentligt mycket. Ett komplett kök lär du ha en rejäl släpkärra för att få hem och rätt dragbil och körkort för. Vi hade två fullastade skåpbilar, två fullastade släp varav ett biltransportsläp och en rejäl dragbil, allt lastat ungefär till max, men då handlades det inte bara kök men å andra sidan inte heller ett komplett kök då vissa saker var billigare i Sverige. Ekipaget jag körde vägde in på knappa 5,7 ton vill jag minnas. SUV och biltransportsläp.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Blev det ett kök från Polen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.