Hej, snälla hjälp oss någon! Vi har en Worx Landroid WR141e som bara strular. Det största problemet, och det läge vi befinner oss i nu efter otaliga samtal med Worx support som inte är till någon hjälp, är att vi inte kan mata in pinkoden. Problemet händer om och om igen och ibland får vi det att fungera utan att egentligen veta vad som gjorde susen (den har strulat sen vi köpte den för 2 år sedan och har uppdaterats, varit på service osv) och funkar ett tag sen samma fel igen. I dag fick vi igång den, roboten var ansluten till Wifi men när vi skulle lägga till den i appen så låser sig pinkoden igen. Så nu står den och blinkar med en 0:a och de andra tre siffrorna går inte att knappa in. Inget händer. Den går att sätta av och det verkar inte vara fel på själva knappsatsen, utan något verkar hända när vi försöker koppla till app eller wifi. Så vi behöver i första hand komma åt maskinen igen. Låsa upp den, så att säga. (Har testat Worx upplåsningsfil via USB vilket inte hjälpte) Kan det vara nätverket som strular. Till saken hör att vi har ett nytt nätverk sedan ett par månader tillbaka. Tror roboten att den är stulen? Men skulle den i så fall ansluta till Wifi över huvudtaget? Det är ju själva appen vi inte kan ansluta till. Men en sak i taget…först och främst behöver vi veta hur vi kan knappa in pinkoden eller ”komma vidare” och i nästa steg hur vi ska ansluta till appen utan att samma problem händer igen?
Jag är så oerhört tacksam om någon vill hjälp oss… Kanske till och med kan tänka sig en telefonkontakt? Ersätter självklart för besväret i så fall!
 
S Snuttan1470 skrev:
Hej, snälla hjälp oss någon! Vi har en Worx Landroid WR141e som bara strular. Det största problemet, och det läge vi befinner oss i nu efter otaliga samtal med Worx support som inte är till någon hjälp, är att vi inte kan mata in pinkoden. Problemet händer om och om igen och ibland får vi det att fungera utan att egentligen veta vad som gjorde susen (den har strulat sen vi köpte den för 2 år sedan och har uppdaterats, varit på service osv) och funkar ett tag sen samma fel igen. I dag fick vi igång den, roboten var ansluten till Wifi men när vi skulle lägga till den i appen så låser sig pinkoden igen. Så nu står den och blinkar med en 0:a och de andra tre siffrorna går inte att knappa in. Inget händer. Den går att sätta av och det verkar inte vara fel på själva knappsatsen, utan något verkar hända när vi försöker koppla till app eller wifi. Så vi behöver i första hand komma åt maskinen igen. Låsa upp den, så att säga. (Har testat Worx upplåsningsfil via USB vilket inte hjälpte) Kan det vara nätverket som strular. Till saken hör att vi har ett nytt nätverk sedan ett par månader tillbaka. Tror roboten att den är stulen? Men skulle den i så fall ansluta till Wifi över huvudtaget? Det är ju själva appen vi inte kan ansluta till. Men en sak i taget…först och främst behöver vi veta hur vi kan knappa in pinkoden eller ”komma vidare” och i nästa steg hur vi ska ansluta till appen utan att samma problem händer igen?
Jag är så oerhört tacksam om någon vill hjälp oss… Kanske till och med kan tänka sig en telefonkontakt? Ersätter självklart för besväret i så fall!


Hej. Jag har samma problem. Går ej att slå in pinkoden. Löste det sig för er? Hur?

Mvh

Niklas
 
  • Gilla
Snuttan1470
  • Laddar…
Kan hjälpa att byta tangentbordet(keyboard).
 
G Ganntrader skrev:
Kan hjälpa att byta tangentbordet(keyboard).
Tack. Hade nog gärna försökt själv.
Vet du var jag kan få tag på tangentbord och vad det kostar?
Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.