Hej!

Undrar om det är nån som bygger/eller har byggt Ugglan 135 i Limited Edition utförande?

Skulle gärna vilja se lite bilder på ett sånt hus....

Vill gärna ha lite åsikter & tips om detta hus?

Vi jämför med vanliga Ugglan 135 men det är svårt när man inte har varit inne i nåt "Limited Edition".

För & nackdelar med respektive hus?
 
Nyman-81 skrev:
Hej!

Undrar om det är nån som bygger/eller har byggt Ugglan 135 i Limited Edition utförande?

Skulle gärna vilja se lite bilder på ett sånt hus....

Vill gärna ha lite åsikter & tips om detta hus?

Vi jämför med vanliga Ugglan 135 men det är svårt när man inte har varit inne i nåt "Limited Edition".

För & nackdelar med respektive hus?
Det här huset är precis släppt, vi har skrivit kontrakt på ett U135 och blev nu erbjudna att "uppgradera" till ett Limited Edition. Det gick inte att motstå eftersom vi gillar planlösningen samt den högre standarden, så nu sitter vi och skriver på ett nytt entreprenadkontrakt :)
 
Jag har inte byggt ett sådant hus, men en nackdel som jag ser det är man bara kommer in i badrummet via sovrummet.

Har själv ett mindre ugglan (122m2) från 2003.

Mvh
Mikael
 
mikael_krus skrev:
Jag har inte byggt ett sådant hus, men en nackdel som jag ser det är man bara kommer in i badrummet via sovrummet.

Har själv ett mindre ugglan (122m2) från 2003.

Mvh
Mikael
Jo...jag har oxå funderat lite på det, och det är nog lite dumt.
Men borde det inte gå att ändra??
 
Andreas_Jenny skrev:
Det här huset är precis släppt, vi har skrivit kontrakt på ett U135 och blev nu erbjudna att "uppgradera" till ett Limited Edition. Det gick inte att motstå eftersom vi gillar planlösningen samt den högre standarden, så nu sitter vi och skriver på ett nytt entreprenadkontrakt :)
Får man fråga hur mkt ni får betala?
Har ni gjort några extra tillval?

Var ska ni bygga?
 
Nyman-81 skrev:
Får man fråga hur mkt ni får betala?
Har ni gjort några extra tillval?

Var ska ni bygga?

Vi får betala 1,8M. Vi har inte gjort några tillval från LB-Hus.
Vi skall bygga utanför Borås.
 
Andreas_Jenny skrev:
Vi får betala 1,8M. Vi har inte gjort några tillval från LB-Hus.
Vi skall bygga utanför Borås.
Ok..kul!
När ska dom börja bygga huset?

Synd att dom inte har nåt Visningshus av Limited Edition, skulle verkligen vilja se det LIVE......
Kan tänka mej att vardagsrummet kan bli lite svårmöblerat när det är så öppen planlösning + stora fönster??!
 
Vi har bott i vår ugglan 135 i ett halvår nu och är jättenöjda, den planlösningen funkar hur bra som helst. Med bakgrund av de erfarenheter jag har av vårt hus är jagg inte imponerad av LE.

Det finns färre förvaringsutrymmen, i ugglan 135 är klädkammaren större, den har man dragit ner på till förmån för en dusch i lilla toaletten. Med U135-lösningen får man dessutom en liten garderob i hallen (som iofs är rätt värdelös, vi använder den som barskåp) och en större garderob i anslutning till klädvården. Nu får man å andra sidan ett garage men det är inte alla saker man vill förvara i ett garage med de lukter som man brukar få där.

Personligen föredrar jag att ha köket skilt från vardagsrummet, skönt att slippa se disken från soffan.

Jag tror att vardagsrummet kommer att bli svårmöblerat.

(vi har också valt att ha en dörr mot uteplatsen i sovrummet vilket vi är väldigt nöjda med, det skulle inte gå att ha i LE)

/fredrik
 
Tyvärr görs huset endast i 50 exemplar och de är redan slut. Vi har nappat eftersom det är precis så vi vill ha det. Vi bor idag i ett hus med liknande palnlösning runt kök/vardagsrum och det är helt perfekt. Ljust och öppet + att man i LE får högt i tak på köpet. Jag har hört på omvägar att det kommer att bli ett "standarhus", dock ej ugglan-serie, med en prislapp runt eller något över viggens. Eftersom det finns dusch i "lilla" toan behöver man ju inte släppa gäster in i sovrummet om man inte vill. Huset kostar ca 1860kkr i "utökat standardutförande".

Dowku
 
dowku skrev:
Jag har hört på omvägar att det kommer att bli ett "standarhus", dock ej ugglan-serie, med en prislapp runt eller något över viggens. ".

Detta vore en ganska märklig prissättning i så fall .

Viggen ligger ju över 2.1 mkr och LE är ju ett modifierat Ugglan 135 vilket ligger runt 1.7 mkr.

Skillnaden på 4-500.000 är väl knappast motiverad i detta fall, eller ?
 
Priset på ett ugglanhus beror bl a på att det är lägre standard på ingående komponenter (vitvaror, golv, kök, klinker/kakel etc.). Det kommer ju alltså inte att vara ett ugglan-hus i så fall. Möjligheten att modifiera planlösningen, som på övriga hus (exkl. ugglan) kostar ju oxå pengar. Det ingår dessutom ett garage i priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.