Finns det någon marknad för gamla lägenhetsdörrar utan karm.
En är från 40 talet i rätt hård trä och den andra från 70 talet.

Låsen i dem byttes ut, finns det folks som köper sjutillhållarlås (polislås) med nycklar eller är det bara köra allting till återvinningen?
 
C
Du får nog lägga ut bilder eller åtminstone beskriva dem i lite mer detalj, men jo, allt går nog att få en slant för.
Vad är det för modell på låset?
 
Jag ska greja lite bilder med mått.
Jag vet inte vad det är för modell' hur ser man det? antar att det står något nummer på huset.
Ena har 4 nycklar så synd att slänga.
 
C
A A-Man_08 skrev:
Jag ska greja lite bilder med mått.
Jag vet inte vad det är för modell' hur ser man det? antar att det står något nummer på huset.
Ja, det brukar stå beteckning på stolpen (kanten, där låset är fastskruvat).
 
Det är sjukt dyrt att kopiera nycklar jämfört med att köppa en cylinder.
Kopierade över och underlås gick på nästan 300kr
 
Det finns garanterat någon som behöver dina dörrar och framför allt låsen. Fast räkna inte med att få några större pengar för dem. Att spara miljön och göra en människa glad och få en slant för besväret är inte så illa det heller.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Får du inte dörrarna sålda eller bortskänkta så kan du skruva ur låsen och lägga ut de på någon säljsida.

Har själv köpt lås på både blocket och tradera.
Men jag tror att hela dörrarna kan gå att sälja speciellt om de har karm.
 
Jag tror avsaknaden av karm gör dem ganska ointressant.
Men nu slog det mig att det finns 2 500 andra lägenheter då det är flera stora föreningar och det är många som inte bytt till säkerhetsdörr och kanske har en ful dörr och bara vill byta ut den befintliga.

Men slänger jag dem så kommer jag definit plocka ur låsen, aldrig gjort det men det är nog bara skruva ur med en vanlig skruvmejsel.
 
Att snickra en karm är ungefär 10-20% av arbetsmängden om man jämför med att snickra både dörr och karm. Det är både billigt och enkelt att snickra nya karmar till befintliga dörrar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.