Nu har vi äntligen fått tummen ur och börjat med garderoberna :) Men vi har ingen aning om vilket golv vi ska satsa på. Det är en kattvind där det gamla svajjiga (och troligtvis trasiga) trägolvet är täckt med masonit. Med tanke på att det ska vara "långtidsförvaring" i garderoben, kanske går in i den 1/mån, behöver det inte se tipptopp ut, bara det är fräscht! Och billigt... Vad finns det för alternativ?
 
Vi har lagt glasmosaik på golvet i våra garderober.
Tycker att det ger en lite lyxig känsla när man kikar in.Jag limmade golvgips direkt på det gamla trägolvet som jag bedömde som tillräckligt stabilt (vi får väl se...) och la mosaiken på det.

Snyggt och lite oväntat att hitta i garderoben. Köpte billig mosaik på byggvaruhuset, 89:-/kvm, så det blev inte så dyrt heller.
 
  • P1000849.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P1000851_small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilket altrenativ ni än väljer..så kan det vara smart att mussäkra..med ugnsfolie, krossat glas i spackel o.dyl. i springor och hål innan och under arbetet.
 
kamy - Superläckert :) Det skulle va ngt att ha i klädkammaren - om vi hade haft ett nybyggt hus och inte ett gammalt trähus. Tittade ofta på glasmosaik till toarenoveringen, det är ju SÅÅ snyggt men nä det passar inte :( Även om vår renovering inte är enligt byggnadsvårdsprinciper vill jag ändå ha känslan av förr i tiden.
 
plattsättare - Du, det där va ingen dum idé :rolleyes: Vi såg ju faktiskt lite muslort när vi drog ut köket. Kanske ska mussäkra även där innan vi sätter dit sparksocklarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.