klaskarlsson skrev:
Vi kör med whirlpool - funkar helt ok. I efterhand såhär hade jag kanske valt en tvättmask. med inbyggd torktumlare dock...

Samsungs nano-silver vill inte jag uppmuntra till då effekterna i miljön av utsläppen är alltför outredda f.n. ...

/K
Kan meddela att för åtminstonde den lilla familjen så funkar tvättmask med inbyggd torktuml ganska bra...åtminstonde så har inte fru bonnier klagat :cool: (inte så chauvinistiskt som det låter det har bara blivit så att hon tagit hand om tvätten därhemma...)
 
Om man är barnfamilj så är det nog inget att rekomendera tvätt/tork i samma maskin. Ofta vill man ju köra flera maskiner per dag. Med en kombinerad tvätt/tork så tar det väl ca 4 timmar för EN tvätt att bli torr? Under 4 timmar så har man 2 rena tvättar varav en är blöt.

Vi är 3 i familjen, dottern är snart 2 år och jag kör säkert 3 maskiner på en tvättdag, torktumlar 2 av dem - iaf på vintern.
 
Jag är som sagt inte den som tvättar men skulle tro att det tar 3-4 timmar att köra en tvätt inkl tork, men vi är bara 2 st så för oss räcker en kombomaskin utmärkt.
 
Vi kör också med en kombo dock från Ariston. Har fungerat bra under det år vi har haft den hittills.
 
snysop skrev:
Om man är barnfamilj så är det nog inget att rekomendera tvätt/tork i samma maskin. Ofta vill man ju köra flera maskiner per dag. Med en kombinerad tvätt/tork så tar det väl ca 4 timmar för EN tvätt att bli torr? Under 4 timmar så har man 2 rena tvättar varav en är blöt.

Vi är 3 i familjen, dottern är snart 2 år och jag kör säkert 3 maskiner på en tvättdag, torktumlar 2 av dem - iaf på vintern.
Jo men ofta är det bara ca en tvätt av kanske 4 som går att tumla, så kör man den sist på kvällen så skulle slippa man vara uppe till 1 för att hänga den tvätten iaf då... :)

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.