Jag har alltid tagit Telia i försvar när det gnällts på dem. Har varit en trogen kund och har ofta tyckt att de fått oförtjänt mycket kritik o.s.v.
Nu är dock måttet rågat!!!
Varför löser man inte tjafset ang. avtalet med Viaplay för oss som är teliakunder? Här betalar vi massor av pengar för att kunna se fotboll, hockey, F1 samt ett antal andra kanaler men får idag ingenting. Inte heller på tal att kompensera oss utan man säger att man ersätter med liknande kanaler med liknande utbud?
Vad är liknande utbud för t.ex. F1? Är det backhoppning i plastbacke på Eurosport? Eller är det pilkastning eller biljard från England?
Visst, jag överlever utan ovanstående sport men det är sättet på hur jag som kund blir behandlad som jag stör mig mest på.
Hur kan vi tolerera detta? Är det bara jag som är skogstokig för hur man blir behandlad? Tycker det är så tyst. Är förvånad att inte fler reagerar.
:thumbdown:
 
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
Har också telia med cmore, viaplay och deras lagom paket. Jag ringde och sa upp tv-paketet, skulle även säga upp cmore men fick då ett kanonerbjudande på cmore all sport för 399/mån i 12mån. Du kan ju prova ringa in och förhandla?
Det man fick istället för viaplay var britbox med titlar som Hem till prärien, Hem till gården osv..
 
Man kan ju undra vad månadspriset skulle bli om Velia lät ”leverantörens” nya pris slå igenom fullt ut?
Är det så stor skillnad att det är värt missnöjda och kanske förlorade kunder?

Jag tror skillnaden är så stor... Telia har nog redan räknat på förlorade intäkter pga förlorade kunder pga prisökningen, samt sitt pris i förhållande till konkurenterna.

Men visst är det tråkigt att inte ens få titta på tex gamla avsnitt i playtjänsten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.