Har en dialog med mitt försäkringsbolag som erbjuder 5% rabatt om man har larm kopplat till minst två mobiler. Som larm skulle en övervakningskamera fungera. Jag har en Mydlink, men jag lyckas inte helt finna ut hur jag kopplar till mobil? Fins en app som heter Mydlink Lite, kanske kan den fungera (istället för den andra Mydlink appen jag redan har...).
 
Installera mydlinkappen i mobilen och aktivera mailnotifikation vid rörelse så får du en bild av det som aktiverar kameran. Har två i stallet sen flera år tillbaka som fungerat bra.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
M
Sent svar men.. Jag har typ 7st D-link kameror. När nån av kamerorna känner av en människa eller fordon (inbyggd Ai) så skickar kameran (via nätverket) en pushnotis med stillbild till telefonen. Där kan jag välja om jag vill titta live, starta kamerans siren, prata live om en människa är där...osv. osv. Naturligtvis ingen månadskostnad för lagring..

Jag har 3st olika MyDlink appar. Detta för att jag har olika ålder på mina kameror. Först en gratisversion (lite), nån +-version som kostade 20-lapp och den nyaste som mina kameror med Ai kräver. Jag är nöjd med både bildkvalitet osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.