Hej

Står inför en för mig större utbyggnad av huset, ca 70m2 med loft. Det kommer gå åt en heldel spik och skruv, jag undrar var bästa ställe är att köpa spik och skruv på, går det att köpa riktiga storpack någonstans? Någon speciellt märke som är prisvärt?
 
Biltema och andra billigvaruhus är nog prisvärda. Min uppfattning är att Biltemas kvalitet är bra och kvalitet/pris är mycket bra.
 
Jag gillar personligen SPAX, men de är inte billiga, och jag tror inte de håller ihop huset bättre än Biltemas.
 
AXS
I år har Julas HardHead varit prisvärda, art 014442, 5x90mm, 550st, 279kr anser jag vara ett bra köp
 
  • Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
C
Jem & fix, om du har de i krokarna, har bra pris på Heco.
Köpte annars Byggmax Pinto ("Made in china") till sommarens projekt.

Men annars vete fan om det är rätt grej att spara in på. En par-tre hundralappar på en 1000-låda spik är knappast det som stjälper budgeten.
 
Även Jula säljer Heco till bra pris. En prisvärd skruv i mitt tycke.
 
H
Ska du bygga själv och köpa allt material ?
När jag byggde så gick jag in på k-rauta, sa jag ska bygga och fick ett prosjekt konto där.
Fick 15 % i rabatt.
Köpte först spik på biltema till min pistol men de var trögspikade, ofta hård rekyl baköver i arm och axel.
Flera man fick slå för hand och satt dåligt.
Med rabatten på k-rauta så köpte jag spik till bra pris där (Essve.)
Pistolen gick som en dröm, och slog in gott.
Mindre rekyl baköver.

så ska du köpa mycket material så förhandla rabatt på en plats och köp där är mitt råd.
Är man på en plats och handlar så slipper man åka runt med.
De lär känna dig och ger faktiskt bättre service känns det som.
De kommer direkt när man kommer dit.
 
C cpalm skrev:
Ett par-tre hundralappar på en 1000-låda spik är knappast det som stjälper budgeten.
För den som är satt i skuld och inte har för avsikt att amortera sig fri kanske inte hundralapparna har så stor betydelse, men det är inte alla som vill eller kan leva så.

Numera bygger jag åt mig själv med de löpande inkomsterna och anser att där lågprisprodukten fyller mina kvalitetskrav och inte syns bör jag välja det jag kan betala cash i dag, jag vet inte om jag lever i morgon och korsreglingen invändigt sitter tillräckligt bra med HardHead skruv och fodrar inte SPAX.
 
C
F fribygg skrev:
För den som är satt i skuld och inte har för avsikt att amortera sig fri kanske inte hundralapparna har så stor betydelse, men det är inte alla som vill eller kan leva så.
Ha ha, nä jag är själv en sådan som vänder på slantarna i alla sådana sammanhang. Men ibland inser man att man lägger mer tid på att jaga bra priser på småsaker än vad det är värt. Finns gott om saker i ett bygge där besparingspotentialen är i storleksordningen 10 000-lappar, och det är så klart i första hand där det lönar sig att göra smarta inköp.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
H
C cpalm skrev:
Ha ha, nä jag är själv en sådan som vänder på slantarna i alla sådana sammanhang. Men ibland inser man att man lägger mer tid på att jaga bra priser på småsaker än vad det är värt. Finns gott om saker i ett bygge där besparingspotentialen är i storleksordningen 10 000-lappar, och det är så klart i första hand där det lönar sig att göra smarta inköp.
typ all bränsle och tid man måste lägga med för att spara små kronor.
För mig är min tid värt en del med.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
H
F fribygg skrev:
För den som är satt i skuld och inte har för avsikt att amortera sig fri kanske inte hundralapparna har så stor betydelse, men det är inte alla som vill eller kan leva så.

Numera bygger jag åt mig själv med de löpande inkomsterna och anser att där lågprisprodukten fyller mina kvalitetskrav och inte syns bör jag välja det jag kan betala cash i dag, jag vet inte om jag lever i morgon och korsreglingen invändigt sitter tillräckligt bra med HardHead skruv och fodrar inte SPAX.
byggde själv mitt garage med inkomsten min utan att låna en krona.
Valde det materialet som underlättade mitt bygge.
Är det då spik som är tungjobbade så är det inte aktuellt att använda det.
Sen med rabatten jag fick så blev det nog låga priser på ett och samma ställe för att köra allt på en plats.

de plockar ofta ihop det du ska ha tills du kommer dit med så sparar man den tiden med
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
S Surfers skrev:
Hej

Står inför en för mig större utbyggnad av huset, ca 70m2 med loft. Det kommer gå åt en heldel spik och skruv, jag undrar var bästa ställe är att köpa spik och skruv på, går det att köpa riktiga storpack någonstans? Någon speciellt märke som är prisvärt?
WOW vilket grymt forum! många bra svar! Ska kolla upp tipsen! Tanken är att snickare gör det tätt, sen tar jag över och gör invändigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.