Behöver du verkligen sänkfunktionen? Du skriver att du inte har allt för stora krav på precision. Då kan man också komma långt med en vanlig cirkelsåg med en bräda som styrning
 
Åttahundra spänn utifrån de behov du beskriver är väl inte mycket att fundera över. Det är väl bara att köpa och använda.
Vi ser fram emot en initierad recension när du bekantat dig med sågen om du köper den.

Annars duger nog en hygglig cirkelsåg till det du beskriver; rätt billigt.
//Ronnie
 
  • Gilla
Frasse99
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Behöver du verkligen sänkfunktionen? Du skriver att du inte har allt för stora krav på precision. Då kan man också komma långt med en vanlig cirkelsåg med en bräda som styrning
Jag har ingen cirkelsåg. Behöver nog inte sänkfunktionen, men tänker att det är smidigt med skenan som följer med.
 
P Pysslarn skrev:
Åttahundra spänn utifrån de behov du beskriver är väl inte mycket att fundera över. Det är väl bara att köpa och använda.
Vi ser fram emot en initierad recension när du bekantat dig med sågen om du köper den.

Annars duger nog en hygglig cirkelsåg till det du beskriver; rätt billigt.
//Ronnie
Köpte den idag. Ska beställa en bättre en klinga innan jag testar den.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Någon här som vet ifall Meec-sågen passar på Makitas skenor?
 
H Highbeam skrev:
Köpte den idag. Ska beställa en bättre en klinga innan jag testar den.
Vad tyckte du om sågen, blev du nöjd?
 
B Bulten37 skrev:
Vad tyckte du om sågen, blev du nöjd?
Jag är väldigt nöjd med den. Har dock inte använt den till något riktigt finjobb. Har kapat innerdörrar, plywood till badrum, renkapat på altanbygge.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
H Highbeam skrev:
Jag är väldigt nöjd med den. Har dock inte använt den till något riktigt finjobb. Har kapat innerdörrar, plywood till badrum, renkapat på altanbygge.
H Highbeam skrev:
Jag är väldigt nöjd med den. Har dock inte använt den till något riktigt finjobb. Har kapat innerdörrar, plywood till badrum, renkapat på altanbygge.
Ok det låter lovande, vad har du för klinga på nu? Gör den fina snitt?
 
B Bulten37 skrev:
Ok det låter lovande, vad har du för klinga på nu? Gör den fina snitt?
Minns inte exakt vilken klinga jag köptev men var en från jula med finare tänder. Snitten på dörrarna blev väldigt fina.

Det enda negativa med sågen tycker jag är skenan, gillar inte skarven. Kommer nog att beställa en längre.
 
  • Gilla
Bulten37
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.