Sittställning
Hej,

Jag letar febrilt efter ca 0.3kwh per timme som jag inte har någon aning om vart dom kommer ifrån. Kylskåp tänkte jag kunde vara en bov, men efter mätning så drar dom ca 1kwh på dag, tillsammans!

Jag har stängt av golvvärme, värmepump, LLVP, dragit ut nätadaptorer... Stängde av reningsverket..

Blir fan inte klok på vad som kan dra 300 watt i timmen. Det retar mig på tok för mycket.
 
Vad har du använt för mätare när du mätte hur mycket de olika apparaterna drar för effekt?
 
Sittställning
Demmpa Demmpa skrev:
Vad har du använt för mätare när du mätte hur mycket de olika apparaterna drar för effekt?
Nedis smart plug till kylen, resten har jag typ stängt av över natten för att se om det går ner i förbrukning. Har aldrig vågat stänga av kylarna dock :thinking:
 
ventilation?
 
Sittställning
M MrDizzy skrev:
ventilation?
Jag önskar! Men nepp inte än, 2 st intellivent som drar, vad är det max 5 watt st
 
Router? Fiberbox? Tv-box?
 
  • Gilla
paltskallen
  • Laddar…
300w är ju för lite för att det ska vara grannens hönshus iaf ;)
men utebelysning kanske?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Runnis och 5 till
  • Laddar…
A
Grannens hönshus? :thinking:
 
  • Haha
  • Älska
lordi och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Är det konstant förbrukning på 300?
 
  • Gilla
  • Älska
Dowser4711 och 6 till
  • Laddar…
Sittställning
Ingen har höns :crysmile: vi har knappt några grannar.

Det skiftar lite upp och ner faktiskt 0.25-0.7 ligger det på men det är ju inte alla dagar jag släcker ner allt för att testa.

Har släkt ner ytterbelysning, tänkte prova dra ut kylarna i natt, dom är bara något år gamla nu så det är nya maskiner.
 
  • Skärmdump av en app som visar daglig elförbrukning med en graf, markerad förbrukning på 0,47 kWh klockan 4:00.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en mobilapp som visar daglig elförbrukning med ett diagram, markerar en konsumtion på 0,25 kWh kl 3:00.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Ingen värmekabel i någon vattenslang, avfuktare i krypgrunden, haschodling i tonåringens garderob, element bortglömt i ett förråd, dränvattenpump?
 
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
verkar ju vara för lite för Varmvattenberedare med ... min drar ju 3000W då den klickar igång
(och snart kan jag styra den mha kontaktor och smart relä)

250-700W sådär hela tiden är ju inte så lite.... (inte tokmycket heller)
Blir intressant att få veta vad det var då du hittat det
 
  • Gilla
JackOfAllTrades
  • Laddar…
Sittställning
Scouten skrev:
Ingen värmekabel i någon vattenslang, avfuktare i krypgrunden, haschodling i tonåringens garderob, element bortglömt i ett förråd, dränvattenpump?
Näe, har ingen el till mitt förråd, grabben är 3.5 år har inte börjat odla, än. Reningsverket har pump men den har omjag provat stäng av utan framgång för förbrukning.. ingen värme i vattenslangen heller..

Jag börjar tro elbolaget lurar mig :geek:
 
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Jag har nämnt detta förut men för en herrans massa år sen jobbade jag på Vattenfall med exakta denna typ av frågor. Det visade sig alltid att kunden glömt serverhallen i tvättstugan, haschodlingen i sovrummet eller att poolen var 34 grader i januari.

Nånting förbrukar. Vad kan det vara?
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.