Hej!
Nu var det krångligt igen tydligen. Det korta av det långa är att en integrerad diskmaskin, 60 cm bred, behöver en front. Någonstans läste jag att "alla" fronter som är 70-80 cm breda passar till denna. Ikea har vad jag kan se ingen front i den bredden. Deras är 45 cm breda eller 60 cm breda. Jag hade inte förväntat mig att behöva lägga timmar på att reda ut detta, och vore därför tacksam om någon med kunskap och/eller erfarenhet kan råda mig - var kan jag köpa en front som passar till en ny Electrolux diskmaskin som är 60 cm bred?
1000 tack på förhand.
 
S SteelyDan skrev:
Hej!
Nu var det krångligt igen tydligen. Det korta av det långa är att en integrerad diskmaskin, 60 cm bred, behöver en front. Någonstans läste jag att "alla" fronter som är 70-80 cm breda passar till denna. Ikea har vad jag kan se ingen front i den bredden. Deras är 45 cm breda eller 60 cm breda. Jag hade inte förväntat mig att behöva lägga timmar på att reda ut detta, och vore därför tacksam om någon med kunskap och/eller erfarenhet kan råda mig - var kan jag köpa en front som passar till en ny Electrolux diskmaskin som är 60 cm bred?
1000 tack på förhand.
Att hitta en front som är 60cm bred kan inte vara ett problem. Det är höjden på luckan som kan vara en utmaning. Där beror höjden på vilket lucksystem (dvs hur den fäst på maskinen) man har, hur sockeln ser ut osv.
 
  • Gilla
SteelyDan
  • Laddar…
A
S SteelyDan skrev:
Hej!
Nu var det krångligt igen tydligen. Det korta av det långa är att en integrerad diskmaskin, 60 cm bred, behöver en front. Någonstans läste jag att "alla" fronter som är 70-80 cm breda passar till denna. Ikea har vad jag kan se ingen front i den bredden. Deras är 45 cm breda eller 60 cm breda. Jag hade inte förväntat mig att behöva lägga timmar på att reda ut detta, och vore därför tacksam om någon med kunskap och/eller erfarenhet kan råda mig - var kan jag köpa en front som passar till en ny Electrolux diskmaskin som är 60 cm bred?
1000 tack på förhand.
Man bruka välja en front som övriga snickerier i köket, dvs kökstillverkaren,
Annars Mät höjden som passar in hos dig, och välj en 60cm bred lucka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.