Hej!

Satt in en tilluftsventil i sovrummet för en vecka sedan eftersom vi plötsligt fick kondens på fönsterrutorna. Luften blev mycket bättre i sovrummet och jag var väldigt nöjd tills jag nu precis upptäckte att det är kondens på själva ventilen. Det var ganska mycket med. När jag drog med handen över den droppade det.
Hur löser man detta?
Känns som att det finns en risk för att det blir fukt i väggen nu istället
 
Har du lutning på röret så vatten kan rinna utåt?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har du lutning på röret så vatten kan rinna utåt?
Ja och det var inget vatten inuti ventilen utan bara på den delen som sitter i sovrummet. Jag har läst lite om det nu och inser att det kan vara för att dörren till rummet är för tät .. är dörren öppen får vi ju ingen kondens alls men jag trodde det skulle gå att ha dörren stängd om man satt in en flex-ventil
 
L Llvin skrev:
Ja och det var inget vatten inuti ventilen utan bara på den delen som sitter i sovrummet. Jag har läst lite om det nu och inser att det kan vara för att dörren till rummet är för tät .. är dörren öppen får vi ju ingen kondens alls men jag trodde det skulle gå att ha dörren stängd om man satt in en flex-ventil
Mmm, annars får ni kapa av dörren lite i underkant eller fräsa ur karmen.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Mmm, annars får ni kapa av dörren lite i underkant eller fräsa ur karmen.
Det funkade att lämna dörren på glänt så det var nog frånluften som var problemet :)
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.