HOBBY ARCHITECT
Jag läste att man räknar inte in det som är under 1,9 m i boytan, men vid vilken höjd brukar man rita in en streckad linje på 2D husritningar? Är det samma siffra? Det beror ju på vad det är för grader på lutningen, men vad är det mest vanliga som i ett typiskt hus dom detta?

Ritning av en bostadsplan med markerade sovrum och allrum, visa rumsmått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag läste att man räknar inte in det som är under 1,9 m i boytan, men vid vilken höjd brukar man rita in en streckad linje på 2D husritningar? Är det samma siffra? Det beror ju på vad det är för grader på lutningen, men vad är det mest vanliga som i ett typiskt hus dom detta?

[bild]
Man brukar nog rita en linje där snedtaket börjar och det är det jag tror linjen på din ritning är.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
samovar
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag läste att man räknar inte in det som är under 1,9 m i boytan, men vid vilken höjd brukar man rita in en streckad linje på 2D husritningar? Är det samma siffra? Det beror ju på vad det är för grader på lutningen, men vad är det mest vanliga som i ett typiskt hus dom detta?
[bild]
Hade det varit 190 vid strecken hade man inte kunnat ha normalstora dörrar till rummen, de är ju 210 vanligtvis.
 
HOBBY ARCHITECT
samovar samovar skrev:
Hade det varit 190 vid strecken hade man inte kunnat ha normalstora dörrar till rummen, de är ju 210 vanligtvis.
Ja, just den ritningen ser lite konstig ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.