Övergångslistan mellan parkettgolvet och laminatgolvet satt lös och var även sne ända sen jag flyttade in. Så idag tog jag loss den och skrapade bort fogmassa? som satt lös under listen. Dom har något hårt gul/brun massa vid skarven se bilder, men även vit fog (vita klick, se bild nedan) under själva listen för att den ska fästas där.

Öppen skarv mellan parkett och laminatgolv med löstagad övergångslist och gammal fogmassa exponerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här nedan så rengjorde jag allt som satt löst.
Öppen skarv mellan parkett och laminatgolv med borttagen övergångslist och rester av gulbrun samt vit fogmassa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Övergångslist mellan parkett och laminatgolv som är demonterad, med synlig gulbrun och vit fogmassa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min fråga är, vad för fog är det som jag behöver för att sätta dit för att täta övergången, men även vilken fog för att klistra fast själva övergångslisten.
 
Löste du det?
H hoggy32 skrev:
Övergångslistan mellan parkettgolvet och laminatgolvet satt lös och var även sne ända sen jag flyttade in. Så idag tog jag loss den och skrapade bort fogmassa? som satt lös under listen. Dom har något hårt gul/brun massa vid skarven se bilder, men även vit fog (vita klick, se bild nedan) under själva listen för att den ska fästas där.

[bild]
Här nedan så rengjorde jag allt som satt löst.
[bild]
[bild]

Min fråga är, vad för fog är det som jag behöver för att sätta dit för att täta övergången, men även vilken fog för att klistra fast själva övergångslisten.
 
BirgitS
De övergångslister som jag har och har haft har suttit med någon sorts tjock dubbelhäftande tejp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.