Hej!

Vi funderar på att tvätta och måla vårt gamla tak för att ge det ytterligare några år. Det är ett relativt stort hus, ca 130 kvm i varje plan med valmat tak och lite kupor. Jag har fått en offert hittills, men jag vet inte alls vad som är rimligt. Jag tycker det pris vi fått känns orimligt högt, men jag är intresserad av vad andra har betalt och hur nöjda ni blivit med resultatet.
 
Farsan gjorde sitt, betalade nästan 40 och jag tycker det ser ganske dåligt ut. Även några hus i området har målat men inget jag själv skulle lägga en krona på.
 
Tvättade och målade taket (svarta betongpannor 23 år gamla) nyligen med superbra resultat. Väldigt nöjd, huset ser som nytt ut! Betalade också runt 40', värt varenda krona enligt mig.
 
Mitt tak måste vara väldigt speciellt, för offerten är på det fyrdubbla, och för det priset vill man förstås att det ska vara enormt bra, annars kan man ju fundera på att lägga om istället…
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
H Händige Hans skrev:
Mitt tak måste vara väldigt speciellt, för offerten är på det fyrdubbla, och för det priset vill man förstås att det ska vara enormt bra, annars kan man ju fundera på att lägga om istället…
Ja det låter galet dyrt. Ta in fler offerter, skiljde sig en hel del mellan offerterna. Jag har brutet tak på en rätt så vanlig 1,5 plans villa 190 kvm.
 
Vårt hus på 125kvm valmat tak gick på 45 ink nocktätning samt målning av alla plåtdetaljer (tvätt inräknat) för 2 år sedan.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
D Donk22 skrev:
Ja det låter galet dyrt. Ta in fler offerter, skiljde sig en hel del mellan offerterna. Jag har brutet tak på en rätt så vanlig 1,5 plans villa 190 kvm.
Inflationen är hög, men inte så hög :surprised: . Jag inväntar ett gäng andra offerter för att ha lite att jämföra med. Kanske de har fullt upp med solceller och skickar ut oskäliga prisförslag på vinst och förlust.
 
nikasp
Har läst negativt angående målade betongpannor, att det börjar flaga inom nåt år så hoppar över det. Ska byta pannor runt om de kommande solcellerna.
 
nikasp nikasp skrev:
Har läst negativt angående målade betongpannor, att det börjar flaga inom nåt år så hoppar över det. Ska byta pannor runt om de kommande solcellerna.
Inget jag har märkt efter 2 år. Dessutom lämnade dem garanti på 5 år mot flagnande färg :)
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
E
D Donk22 skrev:
Tvättade och målade taket (svarta betongpannor 23 år gamla) nyligen med superbra resultat. Väldigt nöjd, huset ser som nytt ut! Betalade också runt 40', värt varenda krona enligt mig.
Jösses 40? Jag målade mina själv på södersidan för 700:- förra året. Ska ta andra sidan nästa år. Ser ut som nytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.