U
Eufy säkerhetskameror och basstation på vit bakgrund.

Äntligen fredag och dags för ny tävling :giggle:. Håller du koll på Byggahus.se? Då har du chansen att vinna detta övervakningskit från Eufy. Kitet är trådlöst, har ett års batteritid, kräver inget abonnemang och kan användas både inom-och utomhus.

För att tävla gör du såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna detta smarta övervakningskit

  2. Besvara frågan: Vad är den första uppgiften du fyller i formuläret i tjänsten "Elförbrukning - Jämför din elförbrukning med andra" på Byggahus.se?

Svaret hittar du här: https://www.byggahus.se/jamfor-elforbrukning

Vinnaren utses 14/10.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
 
  • Gilla
Ted15 och 3 till
  • Laddar…
1. Efter att ha kämpat och slitit med dragning av nätverk i huset så ligger en ensam kabel kvar och väntar på en kamera. En vinst i den här tävlingen vore sparken i baken som jag behöver för att klättra upp och installera en kamera vid taknocken.

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Beslutade i våras efter inbrott i området att det var dags för just en sådan här produkt (tror till och med det var denna). Men sedan rinner saker ut i sanden. Så vinner jag denna så kommer jag till slut få upp de kameror jag hade tänkt köpa
2.Bostadstyp
 
  • Gilla
TuLu och 1 till
  • Laddar…
1. Jag har haft verktyg som försvunnit från gården och ett kameraövervakningskit vore ju lämpligt att ha för att, om det händer igen, kunna ta reda på vem som "lånat" grejerna.

2. Senast jag fyllde i formuläret var bostadstyp den fråga som var först.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vinterhalvåret är tiden för inbrott, och som boende i ett område med få hus och få ögon så är man lite extra utsatt så lite övervakning vore toppen. En bonus är vackra filmer på alla hjortar som springer runt bland husen och äter upp våra växter.

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Närbild på den delen av min garageport där det tills nyligen satt ett hänglås:

Närbild på en rostig och skadad låsfäste på en garageport där ett hänglås har varit fäst.

2. Frågan är "Bostadstyp - Vilken typ av boende har du?"
 
  • Wow
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Anledningen, för att tillåta oss själva att känna oss tryggare i vårt hem (Den riktiga anledningen? Att ligga steget före grannungarna och skrämma dem på Halloween när de står och förbereder sig för att skrämma oss.)
2. Den första frågan handlar om vilken bostadstyp man har
 
  • Haha
Ulrika M.M och 1 till
  • Laddar…
1 Övervaka vedhögen då vedstölder har ökat

2 Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vi har en ringklocka från Eufy sedan tidigare och är väldigt nöjda med den. Vi har velat utöka systemet med dess kameror men det finns alltid andra hål att stoppa pengarna i och med dagens inflation och energipriser lär det inte hända än på ett tag till. Skulle bli oerhört tacksam för denna vinst!

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. För att jag som garagelös cykelgalning förvarar mina dyrgripar i ett tält utanför huset. Har redan haft påhälsning en gång där och vill verkligen inte ha det fler gånger. Med bara en som jobbar och begränsad budget samt att friggebodsbyggrätten redan är förverkad så skulle jag verkligen behöva ett smart trådlöst kameraövervakningskit som detta!
2.Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1 - Det är älgjaktstider, kul att slå en koll ibland på älgarna när de flyr skogen och invaderar trädgården.
Lite som SVT's Den stora älgvandringen fast hemmavid ;)

2 - "Bostadstyp - Vilken typ av boende har du?"
 
  • För att kunna skriva alt-texten behöver jag en bild att referera till. Vänligen tillhandahåll en bild så att jag kan hjälpa dig.
  • Haha
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Det hade varit perfekt för att hålla koll på uthusen som vi har på gården för både ökad säkerhet för verktyg och för att hålla extra koll på vad våra underbara utekatter har för upptåg.

2. Första frågan är vilken bostadstyp man har.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Då vi inte behöver låsa dörrarna ens, då inbrott inte existerar där vi bor, så är inte detta ett bra argument. Jag har ett annat problem, jag skulle nämligen vilja fånga djuren som bökar upp min trädgård på film. Det hade varit bra att se vilka djur som gör vad för att kunna skydda trädgården bättre utan att förstöra alltför mycket för dem. Jag vet att det åtminstone är fyra olika större djur som ställer till det (grävling, rådjur, vildsvin och älg), men jag vill ha bildbevis på vilka djur som gör vad. Dessutom ryktas det att det kan finnas igelkott igen (har inte funnits under de 20 år jag bott här) och det hadee varit bra att fånga den på bild också i så fall, för då måste jag anpassa robotklipparens aktiviteter efter detta.
2.Bostadstyp
 
  • Gilla
jonas.o och 2 till
  • Laddar…
1Hade varit bra att ha eftersom jag är resemontör och inte är hemma så mycket
2 Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1, Har oönskade besök i området där dem rekar husen och testat om personer varit hemma och dragit i dörrhandtagen. Ekonomin är hård just nu som för många andra och att vinna övervakningskitet hade varit en tidig julklapp!

2. Frågan är vilken bostadstyp man har
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.