Va på ett jobb där dom har
ett uterum som vi skulle montera nya
ek steg i en trapp.
Kändes som säkert 50 plus där inne.
Gick inte att ta i handledaren i rummet.
Så nog är det drag i solen ;)

Mvh Putte
 
ThomasLindgren skrev:
Okej, men i den angränsande hallen då? Där har vi ju ytterväggar. :)
Där hade jag nog valt vatten. Det känns inte som någon poäng att ha värmen på under sommaren i hallen.
 
jon_h skrev:
Där hade jag nog valt vatten. Det känns inte som någon poäng att ha värmen på under sommaren i hallen.
Tänkte på regniga icke fullt så varma dagar så kan det vara skönt när man kommer innanför dörren. Och vi kommer inte köra dubbla system utan har tänkt koppla ihop badrum och hall.
 
Hej Thomas,
Jag hade samma fundering i mitt hus.
Har fyra små rum på bottenplan som jag ska lägga klinkers i. För min del blev det för krångligt med vattenburen. Jag köpte fyra el-slingor typ Ebeco Cable kit 50 som jag ska koppla ihop till en enda termostat.

Ska man ha comfortvärme då ska man nog ha el-värme tycker jag. Iom att jag har fjärrvärme blir det inte mycket dyrare i drift heller.
Olivier
 
Hej Thomas,
Jag kommer att lägga in Wirsbo vattenburen golvvärme i mitt badrum snart, det går att välja mellan en Push 12 shuntgrupp eller en Elpush 12 shuntgrupp, den senare har en elektrisk värmare som du kan koppla in på sommaren.
Jag har köpt en vanlig Push 12:a, räknar med att installera solvärme nästa sommar!
Anders
 
Funderade också på att montera en El-Push 12:a, men ångrade mig eftersom värmen är indelad i olika grupper, så jag kan ha värmen på i enbart toa, hall och tvättstuga på sommaren. Och det är ju även enkelt att byta ut till en ElPush senare om man ångrar sig.

Tycker att det verkar vara ett mycket smidigare alternativ än att ha både elslingor och vattenburet.
 
Jag har en en Push12:a till mitt badrum. Valde att inte köpao ElPush:en då jag tycker klinkers är helt OK att gå på under sommarhalvåret utan extra tillskottsvärme. Mitt badrum är dessutom på ovanvåningen så det blir inte direkt kallt underifrån.
 
Kommer att renovera ett badrum där blir det Elpush, golvet torkar upp under sommaren och marginalkostnaden till dubbla system blir bara ett par tusen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.