Hej!jag har börjat måla min ute plats som är gjord av tryckt virke har använt beckers PERFEKT TRÄGRUND,men jag får hela tden bruna ränder som lyser igenom grundfärgen,ska man använda oljefärg i stället på tryckt virke eller vad för färg ska man använda?har provat måla över med täck färg aven den är vatten baserad och det lyser igenom bruna fläckar ändå virket är ca 2.5 år gammalt.vore tacksam för råd.
 
Är det inte knastarna som syns? Perfekt trägrund innehåller olja fast du tvättar penseln med vatten.
Sen har jag den uppfattningen att tryckt virke inte ska målas över. Färgen får svårt att fästa. jag har personligen själv gjort misstaget att måla.(Hustrun kunde inte vänta längre)
Anders
 
Jag håller på fullt just nu att måla mitt staket av trycke. De har stått ute 2 år nu utan färg. JAg kan säga att det suger färg som aldrig förr. Nu är jag inne på ett lager grundfärg och 2 lager Beckers oljefärg. Det ser ut att räcka för jag ser inga genomfärgningar ännu. Men hur kul är det att måla staket 3 gånger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.