Hej! Jag letar efter vattenfasta plywoodskivor i storleken 150*150 cm. Måste byta ut en del skivor i min pool. Jag kan inte hitta sådana skivor på nätet. Någon som har koll på var man kan hitta samt en annan om pris? Eller om någon har en annan smart idé på hur jag kan renovera min pool ?

mvh// Kim
 
Det är väl samma plywood som används till golv i lastbilsflak.
Själv har jag använt dessa till golv och sittbrädan i en eka, golvet ligger alltid under vattnet när det har regnat och det händer inget med plywood under flera år.
 
  • Gilla
Kimma
  • Laddar…
150*150 plywood i en träpool i Sverige. Inte omöjligt att det är en pool från Folkpool du vill renovera. Fråga om du får köpa några skivor genom dem om du inte hittar hos någon annan.

Jag köpte några extra skivor då jag byggde pool, så de kan fixa lösa skivor om de vill.
 
  • Gilla
Kimma
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Det är väl samma plywood som används till golv i lastbilsflak.
Själv har jag använt dessa till golv och sittbrädan i en eka, golvet ligger alltid under vattnet när det har regnat och det händer inget med plywood under flera år.
vart har du köpt dessa skivor då? Jag hittar inte några skivor som är bredare än 122 som är 2,1 tjocka
 
Hep Hep skrev:
150*150 plywood i en träpool i Sverige. Inte omöjligt att det är en pool från Folkpool du vill renovera. Fråga om du får köpa några skivor genom dem om du inte hittar hos någon annan.

Jag köpte några extra skivor då jag byggde pool, så de kan fixa lösa skivor om de vill.
det stämmer att det är en folkpool. Jag har tittat på deras sida men kan inte hitta några skivor. Jag får göra som du säger. Ringa!! Dom är så onödigt dyra bara‍♂️
 
Jag vet inte var i Stockholm du bor, men jag har bra erfarenhet från butiken i Väsby och det var de som fixade skivor till mig. Kolla med dem.
 
  • Gilla
Kimma
  • Laddar…
Nu hittade jag min faktura. Jag betalade 995 per skiva förra året.
 
  • Gilla
Kimma
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Nu hittade jag min faktura. Jag betalade 995 per skiva förra året.
Tack! Det låter ju som ett fullt rimligt pris
 
Skulle de av någon anledning inte vilja sälja får du säga till mig. Jag har fortfarande dyra saker de vill att jag ska köpa och jag kan nog knuffa dem i rätt riktning om det behövs. Åtminstone så länge du pratar med väsbybutiken.
 
  • Gilla
Kimma
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Skulle de av någon anledning inte vilja sälja får du säga till mig. Jag har fortfarande dyra saker de vill att jag ska köpa och jag kan nog knuffa dem i rätt riktning om det behövs. Åtminstone så länge du pratar med väsbybutiken.
haha, så snällt av dig jag hör av mig om det blir problem. Tack!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.