Hej,
Vi har köpt ett hus från 68 och har bilat upp för byte av golvbrunn i tvättstugan i källaren. Nu ska vi bygga igen det och lägga klinkers, är flytspackel rätt väg att gå och isf viken man ska köpa? Jag har läst både ja och nej, därav min fråga här på forumet. Vi ska inte ha någon lutning.
Tacksam för svar
/Sofia
 
S Sofia Dahlin1 skrev:
Hej,
Vi har köpt ett hus från 68 och har bilat upp för byte av golvbrunn i tvättstugan i källaren. Nu ska vi bygga igen det och lägga klinkers, är flytspackel rätt väg att gå och isf viken man ska köpa? Jag har läst både ja och nej, därav min fråga här på forumet. Vi ska inte ha någon lutning.
Tacksam för svar
/Sofia

Inga problem att flytspackla i en källare, se till att ha ett flytspackel som tål tillskjutande fukt. Enklast att se/veta detta är om de även går att använda utomhus, då tål de alltså tillskjutande fukt.
 
  • Gilla
Sofia Dahlin1
  • Laddar…
Ska du laga i hålet efter byte av golvbrunn eller ska du spackla hela golvytan?

Ska du laga i hålet efter byte av brunn tar du finbetong.
 
  • Gilla
Sofia Dahlin1
  • Laddar…
D Danne213 skrev:
Ska du laga i hålet efter byte av golvbrunn eller ska du spackla hela golvytan?

Ska du laga i hålet efter byte av brunn tar du finbetong.
Vi har redan lagat hålet med finbetong men behöver jämna ut hela golvet.
 
L Lechuza skrev:
Inga problem att flytspackla i en källare, se till att ha ett flytspackel som tål tillskjutande fukt. Enklast att se/veta detta är om de även går att använda utomhus, då tål de alltså tillskjutande fukt.
Tack så mycket
 
L Lechuza skrev:
Inga problem att flytspackla i en källare, se till att ha ett flytspackel som tål tillskjutande fukt. Enklast att se/veta detta är om de även går att använda utomhus, då tål de alltså tillskjutande fukt.
Hej!
Snott tråden lite om det okej.
Vad är det värsta som kan hända? Jag var på ffkakel i Göteborg. Svaret jag fick var att flyspacklet blir poröst efter ett tag och att plattorna kan släppa.

Kan det hända mer än så? T.ex. fuktskada?
 
BirgitS
T Tage97 skrev:
Hej!
Snott tråden lite om det okej.
Vad är det värsta som kan hända? Jag var på ffkakel i Göteborg. Svaret jag fick var att flyspacklet blir poröst efter ett tag och att plattorna kan släppa.

Kan det hända mer än så? T.ex. fuktskada?
Betong tål vatten, även om armeringen kan rosta om den är blöt för det mesta. Vad är det du tänker skulle bli skadat av fukten?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Betong tål vatten, även om armeringen kan rosta om den är blöt för det mesta. Vad är det du tänker skulle bli skadat av fukten?
Jag tänker att fukten nerifrån har ingenstans att ta vägen.
Det kanske kan leda till att spacklet blir poröst och resultatet av det blir att klinker släpper?
 
BirgitS
T Tage97 skrev:
Jag tänker att fukten nerifrån har ingenstans att ta vägen.
Det kanske kan leda till att spacklet blir poröst och resultatet av det blir att klinker släpper?
Vi kan väl ta det i din egen tråd i stället.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vi kan väl ta det i din egen tråd i stället.
Oj! nu har jag blandat ihop två trådar. Förlåt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.