Tycker nog att manualen och beskrivningen över reläutgångarna är så tydlig den kan vara.

Schematisk bild av ett relä med beskrivning av hur utgångarna är implementerade internt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Schematisk bild på en 24V DC-utgång med relä och last illustrerar anslutningen och funktionen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nja, skulle man kunna använda DC Output för att mata styrdonen? Reläutgångarna går väl _inte_ att använda för detta utan då måste man ha separata relän för varje styrdon?
 
Y y97olle skrev:
Nja, skulle man kunna använda DC Output för att mata styrdonen? Reläutgångarna går väl _inte_ att använda för detta utan då måste man ha separata relän för varje styrdon?
"DC output" är spänningsutgångar för drivning av ansluten utrustning, precis som det visas på schemat.

Så det lär säkert gå att mata styrdon för golvvärme via spänning och reläslutning från enheten.
 
Y y97olle skrev:
Nja, skulle man kunna använda DC Output för att mata styrdonen? Reläutgångarna går väl _inte_ att använda för detta utan då måste man ha separata relän för varje styrdon?
Själva reläutgångarna är potentialfria,
Tekniska specifikationer för reläutgångar med maxvärden för ström, spänning och effekt på en nätbutikssida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Reläutgångarna klarar max 230VAC eller 30VDC, max 5A, max 150W.
Du kan använda vilket nätaggregat du själv vill, tex det interna.
 
Tack för svar, efter att ha läst igenom dem och funderat själv har jag blivit lite klokare. Det är alltså kopplingen i den undre bilden jag borde följa för att kunna styra styrenheterna (dvs att reläkontakten ligger i serie med den ena av de två polerna för styrenheten). Jag antar att det inte har något betydelse att styrenheten är spec:ad för växelström?
 
Använder 2 stycken Heat it för styrning av mina oljefyllda elelement via en kontaktor. Funkar skitbra
 
P Putte 9497 skrev:
Använder 2 stycken Heat it för styrning av mina oljefyllda elelement via en kontaktor. Funkar skitbra
Det låter uppmuntrande - behövs det en ytterligare controller för att kunna konfigurera in Heat It och termostaterna i systemet?
 
Utöver z wave har du ju en app i mobilen där du lägger till och tar bort
 
Yes, men behöver inte appen någon controller att kommunicera med? Jag tror inte att Z-water är en controller.
 
Y y97olle skrev:
Yes, men behöver inte appen någon controller att kommunicera med? Jag tror inte att Z-water är en controller.
En Telldus tellstick Z net lite V2 kör jag med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.